برخی دفاتر و بنگاه‌های معاملات ملکی با اعلام اینکه وام مسکن در بازار به کف قیمتی خود رسیده و دیگر بیش از این کاهش نخواهد یافت، قیمت‌های متفاوتی از وام ۱۸‌میلیونی مسکن به متقاضیان وام ارائه می‌کنند.

گزارش خبرگزاری فارس از بازار وام مسکن حاکی است، برخی بنگاه‌ها و معاملات ملکی و دفاتر فروش وام در بازار وام خرید مسکن، اذعان می‌کنند که قیمت‌های متفاوتی از وام ۱۸میلیونی مسکن در بازار ارائه می‌شود، اما آنچه که مشخص است، این است که قیمت وام مسکن به کف قیمتی خود رسیده و دیگر بیش از این کاهش نخواهد یافت.

بنابراین گزارش، فروشندگان وام مسکن در بازار برای جلب مشتری سعی می‌کنند قیمت فروش وام را به گونه‌ای اعلام کنند که متقاضی خرید امتیاز وام قیمت آن را پایین‌تر از سایر بنگاه‌ها و دفاتر تصور کند.

بر اساس این گزارش، قیمت وام ۱۸میلیونی مسکن که مدت‌ها است روند نزولی به خود گرفته است، دیگر بیش از این کاهش نخواهد یافت؛ چرا که وام ۱۸‌میلیونی مسکن که روزی در بازار تا ۴‌میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شد، در بازار به زیر ۲‌میلیون تومان رسیده است و بعضا رقم آن با سودی که متقاضی در صورت انصراف از گرفتن وام از بانک دریافت خواهد کرد، بسیار نزدیک است. فعالان بازار گران شدن مسکن در دو سال گذشته و رکود حاکم بر بازار را دلیل کاهش قیمت وام مسکن در بازار عنوان می‌کنند.

آنان می‌گویند: وام ۱۸میلیونی مسکن کفاف خرید یک واحد مسکونی را نمی‌دهد، بنابراین بیشتر مراجعه کننده‌ها به دفاتر املاک بیش از آنکه خریدار مسکن یا وام باشند، فروشنده امتیاز وام مسکن هستند.

قیمت وام؛ بدون گواهی کسر حقوق

قیمت وام ۱۸‌میلیونی مسکن نیز در بازار متفاوت است، چنانچه متقاضی خرید وام مسکن دارای گواهی کسر از حقوق باشد، قیمت وام ۱۸‌میلیونی یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان (بدون هزینه دفتر ثبت و کارشناسی بانک) و چنانچه بدون گواهی کسر از حقوق باشد، قیمت یک‌میلیون و۹۰۰‌هزار تومان است.