با کاهش قیمت طلا به پایین‌ترین سطح طی دو سال گذشته اماراتی‌ها برای خرید طلا به مغازه‌های خرده‌فروشی این کشور هجوم بردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از گلف‌نیوز، ساکنان دبی در روز سه‌شنبه برای خرید طلا و جواهرات به بازارهای این امیرنشین هجوم بردند که در نتیجه آن مغازه‌های خرده‌فروشی نتوانستند به همه تقاضاها پاسخ دهند. تقاضا برای طلا در دبی به حدی بوده است که بسیاری از فروشندگان طلا سفارش خریداران را ثبت کرده‌اند تا در روزهای آینده به تقاضای آن‌ها پاسخ دهند.

کاهش شدید قیمت طلا و بروز بحران مالی در سطح جهان مهمترین علت هجوم مردم برای خرید طلا در دبی عنوان شده است. قیمت طلا در حال حاضر به پایین‌ترین سطح طی دو سال گذشته رسیده است. به عقیده کارشناسان به دلیل بحران مالی جهان بورس دیگر مکان مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و به علاوه پول‌های ملی عربی نیز احتمال دارد با افت ارزش مواجه شوند و به همین دلیل تقاضا برای طلا افزایش یافته است. عید دیوالی هندو نیز از دیگر دلایل رشد تقاضا برای طلا عنوان شده است. یک خریدار طلا گفت: قیمت پایین طلا مرا واداشت تا به بازار طلای شارجه بیایم، اما اکثر فروشندگان گفتند طلاهای‌شان تمام شده است.

یک فروشنده دیگر گفت: رسم است که در جریان عید چهار روزه دیوالی طلای زیادی می‌خرند. من می‌خواستم ۱۰۰ گرم طلا بخرم، اما نیمی ‌از آن را توانستم بخرم.