دلار: ۱۰۲۰تومان، یورو: ۱۲۶۰تومان

دنیای اقتصاد - با تداوم سقوط طلا در بازار جهانی قیمت سکه در بازار تهران پنج هزار تومان دیگر کاهش یافت. از سوی دیگر با افزایش ارزش دلار در برابر یورو در بازار تهران نیز نرخ دلار تا ۱۰۲۰تومان بالا رفت، ولی یورو با ۲۰تومان کاهش به ۱۲۶۰تومان رسید. افت ۵ هزار تومانی سکه بهار آزادی

دلار ۱۰۲۰ تومان شد

گروه بازار‌پول - بهای طلا در بازارهای جهانی در تداوم نوسانات شدید قیمت کالاهای سرمایه‌ای روز گذشته پس از یک نوسان تقریبا ۲۵ دلاری به ۷۲۴دلار رسید.

نرخ هر اونس طلا برای تحویل فوری روز گذشته در ساعت ۱۴ به وقت تهران به حد ۷۲۴ دلار رسید اگرچه تا حد ۷۱۰ دلار افت کرده بود. فروش و حراج شمش‌های طلا در بازار های آسیایی برای تامین نقدینگی و نگرانی از تعمیق بحران‌های مالی در جهان و عدم اطمینان به کافی بودن اقدامات تامینی دولت‌ها در بازارهای جهانی دلیل افت ارزش طلا به تبع حراج شمش های طلا شد. سکه ‌های بهار آزادی و طرح قدیم هر یک ۵ هزار تومان دیگر از ارزش خود را طی این روزها از دست دادند. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۱۰۰۰ تومان و۵۰۰ تومان ارزان شدند. بازار ارز باز هم خبر ساز بود. یورو با کاهش ۲۰ تومانی قیمت خود به نرخ ۱۲۶۰ تومان به خریداران عرضه و در عوض دلار آمریکا با ۱۵تومان افزایش رکورد جدیدی در برابر ریال ایران کسب کرد. دلار به ۱۰۲۰تومان فروخته شد. در خبرها آمده است که به دلیل آشفتگی در بازار سهام کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور ارزش‌ دلار به عنوان ارز ذخیره ارزی کشورها دوباره جایگاه خود را باز می‌یابد. افت شاخص‌های بازار سهام در ژاپن، فروش دلار با نرخ بازدهی بیشتر و خرید ین ژاپن را سبب شده و این روند موجب افت برابری دلار در مقابل ین ژاپن تا حد بی‌سابقه ۳۶/۹۲شده است. دلار در این برابری ۹۱/۱واحد در مقابل ین ژاپن تضعیف شد. برابری یورو به دلار نیز تا حد ۲۴۴۴/۱ افت کرد. همچنین برابری پوند به دلار به ۵۳۲۶/۱کاهش یافت.