تحریم غیرمنطقی، غیرعلمی و یکجانبه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه بانک توسعه صادرات ایران اعمال کرده است، هیچ خللی بر فعالیت‌های این بانک وارد نمی‌کند.

کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران به طور اعم و بانک توسعه صادرات ایران به طور اخص هیچ مراوده‌ای با بانک‌های آمریکایی ندارد، بنابراین این حرکت وزارت خزانه‌داری آمریکا تنها یک اقدام مذبوحانه برای ایجاد جریان رسانه‌ای و روانی در فضای بین‌المللی است و کوچکترین تاثیری در فعالیت‌های بانک توسعه صادرات ندارد. وی افزود: تمامی فعالیت‌های بانکی ما، کاملا شفاف و سالم است و ایراد اتهامات واهی تحت عناوین جابه‌جایی پول برای خرید و فروش تسلیحات نظامی یا کشتار جمعی، مساله‌ای است که بطلان آن کاملا روشن و بدیهی است.

پرویزیان با اشاره به پروژه‌هایی که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی می‌شود، افزود: اغلب پروژه‌هایی که از سوی ما مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه و انسانی مانند سدسازی، کشاورزی، نیروگاه سازی و ... است و کوچکترین شائبه سیاسی در آن دیده نمی‌شود. به گفته او این تحریم یک‌جانبه که همراهی دیگر مراجع بین‌المللی و کشورها را به همراه ندارد، در واقع تحریم کشورهای در حال توسعه و فقیر است که بانک توسعه صادرات در آنها حضور دارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با وجود این اقدام، فعالیت‌های خود را در سراسر جهان گسترش خواهیم داد و خللی در کار ما به وجود نمی‌آید.

وی افزود: اغلب پروژه‌های بانک توسعه صادرات در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه و انسانی مانند سدسازی، کشاورزی، نیروگاه سازی و ... است