رییس کل بانک مرکزی از توقف اعطای سپرده‌های قرض‌الحسنه به امر تسهیلات سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت:طی شش ماه اخیر بانک‌ها ۱۰۰‌درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه را به این بخش اختصاص دادند. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا گفت: نظارت بر مصرف تسهیلاتی که بانک‌ها به مشتریان خود می‌دهند، جزو وظایف بانک‌ها است و بانک مرکزی نیز به نظارت این مساله می‌پردازد.

وی انحراف تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها را بین بانک‌ها متفاوت دانست و افزود: البته بازرسان بانک مرکزی نسبت به این امر نظارت می‌کنند.

رییس کل بانک مرکزی در مورد اختصاص سپرده‌های قرض‌الحسنه به تسهیلات این بخش اظهارداشت: ۹۵درصد یا شاید ۱۰۰‌درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه به تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته است.

بهمنی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید سپرده‌های قرض‌الحسنه را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه کنند، یادآورشد: سال گذشته تعدادی از بانک‌ها تنها بخشی از منابع قرض‌الحسنه خود را صرف تسهیلات قرض‌الحسنه کردند و بخشی از سپرده‌های این بخش را به سایر تسهیلات اختصاص دادند.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال و بعد از ابلاغ بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی، کلیه سپرده‌های قرض‌الحسنه تنها صرف تسهیلات قرض‌الحسنه شده است.

وی گفت: البته بانک‌ها باید منتظر جمع‌آوری بخشی از اقساط سپرده‌های خود که صرف اموری غیر از قرض‌الحسنه شده، باشند و بعد از این که اقساط آنها برگشت، منابع خود را صرف قرض‌الحسنه کنند.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: امسال دیگر از سپرده‌های قرض‌الحسنه،تسهیلات سرمایه‌گذاری داده نمی‌شود.