گروه بازار پول- بیست و چهارمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک صادرات با جوایز ارزنده، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک با هدف ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه و قدردانی از خیراندیشی هموطنان نیکوکار در پایان مهر ماه با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک و هیات نظارت برگزار شد و بر این اساس در بیست و چهارمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک صادرات ایران برای اولین بار حساب‌های ارزی مشتریان این بانک که به صورت قرض‌الحسنه پس‌انداز در شعب بانک صادرات ایران مفتوح بودند نیز همانند حساب‌های ریالی قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک در قرعه‌کشی شرکت داده شدند.

این گزارش حاکی است، حساب‌های ارزی جهت امتیازدهی در قرعه‌کشی به واحد پول ریال تبدیل و محاسبه می‌گردند و همچنین موجودی و شرایط شرکت در قرعه‌کشی حساب‌های ارزی نباید کمتر از ۱۰۰واحد پولی هر یک از ارزهای مجاز و برای ین ژاپن نیز ۱۰هزار واحد به مدت حداقل ۹۰روز متوالی باشد.

اختصاص ۲۵۵۵دستگاه خودروی سواری SLX و ۱۰۰۰کمک هزینه سفرهای زیارتی از جمله جواز این دوره قرعه‌کشی بود و هر ۵۰هزار ریال در هر روز یک امتیاز و حداقل موجودی جهت شرکت در این دوره قرعه‌کشی ۱۰۰هزار ریال تعیین شده بود.

لازم به ذکر است مانده تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران از سال جاری و سنوات قبل بالغ بر ۹۳۲۳میلیارد ریال می‌باشد که بیش از یک‌میلیون نفر از هموطنان واجد شرایط در اقصی نقاط کشور از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نموده و دارندگان حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه به عنوان تامین‌‌کنندگان اصلی منابع پرداخت این تسهیلات در رفع گرفتاری‌های نیازمندان و آحاد جامعه سهم بسزایی داشته‌اند.

بانک صادرات ۲۶۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت ۱۴۰۴ میلیارد ریال وام ازدواج و جهیزیه توسط شعب بانک صادرات به زوجین جوان اعطا شد.

بانک صادرات ایران طی ۶ ماه اول سال‌جاری به منظور اشاعه سنت پسندیده قرض‌الحسنه در جامعه و در راستای سیاست‌های مهرورزی دولت محترم، بالغ بر ۲۶۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرد.

همچنین به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، از مجموع تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه این بانک مبلغ ۱۴۰۴ میلیارد ریال وام ازدواج و جهیزیه، ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات درمان و ودیعه مسکن، ۱۳۴ میلیارد ریال وام مسکن روستایی و به سایر سرفصل‌ها شامل مددجویان کمیته امداد، زلزله‌زدگان و ... نیز ۱۰۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

شایان ذکر است که مانده تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران از سال‌جاری و سنوات قبل بالغ بر ۹۳۲۳ میلیارد ریال می‌باشد که بیش از یک میلیون نفر از هموطنان واجد شرایط در اقصی نقاط کشور از این تسهیلات استفاده نموده و دارندگان حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه به عنوان تامین‌کنندگان اصلی منابع پرداخت این تسهیلات، در رفع گرفتاری‌های نیازمندان و آحاد جامعه سهم بسزایی داشته‌اند.