بیمه آسیا 21 میلیارد ریال خسارت آتش‌سوزی شازند اراک را پرداخت کرد

گروه بازار پول- بیمه آسیا خسارت ۲۱ میلیارد ریالی آتش‌سوزی شرکت کیمیاگران امروز، واقع در جاده شازند اراک را پرداخت کرد.

اسماعیل مهمانی، عضو هیات‌مدیره بیمه آسیا، ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه شرکت کیمیاگستران سپهر در مجاورت کارخانه کیمیاگران امروز و پرتاب مخازن آن به محوطه و تاسیسات کارخانه کیمیاگران امروز سبب وقوع حریق گسترده و شدیدی در این کارخانه شد که بر اثر آن خسارت فراوانی به ساختمان اداری، ماشین‌آلات، برج (MPG)، مواد اولیه و ساختمان پست برق کارخانه کیمیاگران امروز وارد آمد.

مهمانی تصریح کرد: متاسفانه این حریق به دلیل نبود مرکز آتش‌نشانی در محل و تاخیر در اطفای آتش‌سوزی، سبب فوت ۳۸ تن از مدیران و کارکنان دو کارخانه کیمیاگستران سپهر و کیمیاگران امروز و همچنین بروز خسارات مالی سنگین شد.

عضو هیات‌مدیره بیمه آسیا افزود: پس از وقوع حریق، با اعزام گروهی از کارشناسان بیمه‌ای بیمه آسیا، کارشناسان رسمی دادگستری و تکمیل بررسی‌های تخصصی مجموع خسارت‌های تحت پوشش بیمه آسیا ۲۱میلیارد ریال برآورد شد که مرحله اول خسارت طی یک چک به مبلغ ۷میلیارد ریال به نماینده بیمه‌گذار تحویل و الباقی خسارت متعاقبا در سریع‌ترین زمان ممکن و طی مراحل اداری مربوطه پرداخت خواهد شد.

مهمانی با اشاره به اصل حسن نیت فیمابین بیمه‌گر و بیمه‌گذار به عنوان یکی از اصول مهم بیمه‌ای اظهار داشت: همکاری متقابل و مناسب بیمه‌گذار به هنگام وقوع حادثه در بررسی و برآورد خسارت، مهم‌ترین عامل در رسیدگی به پرونده‌های خسارت و پرداخت سریع هزینه‌های آن است.

شرکت کیمیاگران امروز تولیدکننده مواد اولیه کارخانه‌های شوینده‌سازی است که تحت پوشش بیمه‌های آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و زلزله بیمه آسیا قرار دارد.