بانک تجارت تاکنون چهار هزار و ۵۵۰‌میلیارد ریال از ایران چک‌های جدید بانک مرکزی خریداری کرده است.

مجید رضا داوری ـ مدیرعامل بانک تجارت ـ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال ۸۶ بانک تجارت توانست سهم خود را از بازار منابع بانکی افزایش دهد گفت: بانک تجارت تنها بانک تجاری کشور بود که تراز مالی آن نزد بانک مرکزی مثبت بوده و همچنین شرایط حضور در بورس را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه حذف شعب زیان‌ده و غیر ضرور یکی از برنامه‌های اصلی بانک پیش از حضور در بورس است تصریح کرد: البته ممکن است که برخی شعب زیان‌ده نیز باشند ولی به دلیل نیاز به خدمت‌سانی و یا برخی ملاحظات دیگر فعالیت آنها ادامه یابد.

به گفته وی تا کنون ۴۵ شعبه زیان‌ده و غیرضرور را در شعب دیگر ادغام کرده‌ایم و مطابق برنامه قرار است این طرح ۳۵۰ شعبه را در برگیرد.

مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه تغییرات ساختار سازمانی بانک برای بهبود فرایندهای جاری بانک و تطبیق پذیری با تغییرات پیش رو امری ناگزیر است، توضیح داد: بخش انفورماتیک بانک باید به سرعت از وضعیت موجود خارج شود تا امکان آغاز تحولات اساسی برای بهبود خدمات و عملکردهای بانک فراهم آید. به اعتقاد وی پذیرش ریسک ناشی از تغییرات، هیچ پیشرفت قابل توجهی برای سازمان حاصل نخواهد شد.

داوری درباره اجرای طرح سامانه ساتنا گفت: در طی این مدت کوتاه مردم از این طرح استقبال بسیار خوبی کرده‌اند و مشتریان نیز بسیار راضی بودند.

وی به ورشکستگی بانک‌های آمریکایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از آنجایی که سیستم بانکی کشور ما کاملا با بانک‌های آمریکایی متفاوت است تاثیری بر روند کاری ما به جا نگذاشته ولی تا حدی در اقتصاد جهانی تاثیر گذشته که این تاثیر در روند بانک‌های کشور ما بسیار اندک است.