عضو هیات مدیره بانک ایران و اروپا نرخ سود بانکی را در این بانک مبتنی بر نرخ نهایی بین بانکی اروپا اعلام کرد و گفت: این بانک تنها به مشتریان عمده و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی خدمات ارائه می‌کند.

«احمد حاتمی‌یزد»، عضو هیات‌مدیره بانک ایران و اروپا، در گفت‌وگو با برنا، با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ شرکت مهم دولتی و خصوصی مذاکراتی را با این بانک برای همکاری داشته اند گفت: انجام توافقات منوط به یکسری مراحل اجرایی است که اخیرا در بانک مرکزی به پایان رسیده است.

وی افزود: قرار نیست بانک ایران و اروپا به مشتری‌های خرد تسهیلات اعطا کند و به دنبال اعطای تسهیلات کوچک نیست.

عضو هیات مدیره بانک ایران و اروپا با بیان اینکه این بانک به دنبال تامین خدمات بانکی به صورت عمده است اظهار داشت: این بانک تنها به شرکت‌های عمده دولتی و خصوصی خدمات ارائه می‌کند و در انتخاب مشتری‌های خود نیز بسیار دقیق است.

وی گفت: این بانک براساس ضوابط، استانداردها و حسابرسی‌های نظارتی اروپا به فعالیت می‌پردازد؛ چراکه مراجع نظارتی خارج از کشور به رصد کردن فعالیت بانک ایران و اروپا می‌پردازند.

حاتمی‌یزد در خصوص نرخ سود در این بانک نیز افزود: از آنجا که تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک ارزی است؛ بنابراین نرخ سود آن نیز مبتنی بر نرخ نهایی بین بانکی اروپا تعیین می‌شود.

وی افزود: سپرده‌گذاران نیز سود خود را متناسب با سود ارزی دریافت می‌کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: این مسائل ارتباطی به تسهیلات ریالی ندارد.

وی افزود:این بانک تنها به مشتریان عمده و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی خدمات ارائه می‌کند.