از پایان سال ۸۴ تا مرداد ماه ۸۷ در مجموع ۱۸۷‌هزار‌میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده توسط سیستم بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمار عملکرد اجرای آیین‌نامه بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین در سطح کشور که اخیرا از سوی وزارت کار و امور اجتماعی منتشر شده حاکی از معرفی بیش از یک‌میلیون و ۱۰۵‌هزار طرح از شش بخش اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، خوداشتغالی، گردشگری و سرمایه در گردش است که از سال ۸۴ تاکنون به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

تا پایان سال ۸۵ بیش از ۶۸۷‌هزار طرح در قالب بنگاه‌های کوچک زود بازده به بانک‌های جهت دریافت تسهیلات معرفی شده که این رقم برای دوره ۸۶ تا آخر مرداد ۸۷ به حدود ۴۱‌هزار طرح رسیده است.

در همین خصوص اشتغال جدید پیش‌بینی شده از طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها از ابتدا تاکنون بیش از ۳‌میلیون شغل است که حدود ۲‌میلیون آن مربوط به طرح‌های تا پایان ۸۵ و بیش از یک‌میلیون شغل نیز مربوط به ابتدای سال ۸۶ تا پایان مرداد ماه سال جاری بود.

تاکنون از کل طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها ۹۰۱‌هزار طرح مورد بررسی قرار گرفته که ۴۸۵‌هزار آن تا پایان سال ۸۶ و ۴۱۵‌هزار دیگر از ابتدای سال ۸۶ تا پایان مرداد ماه سال جاری است.

در همین راستا بانک‌ها تاکنون ۷۵۲‌هزار طرح را تایید کرده‌اند که ۴۱۶‌هزار مورد آن عملکرد سال‌های ۸۴ تا آخر ۸۵ و ۳۳۵‌هزار مورد دیگر عملکرد ابتدای سال ۸۶ تا آخر مرداد ماه سال ۸۷ است.

بانک‌ها در ارتباط با طرح‌های معرفی شده نیز ۱۴۲‌هزار طرح را رد کرده‌اند که ۶۹‌هزار آن در سال‌های ۸۴ تا آخر ۸۵ و ۷۲‌هزار مورد دیگر از ابتدای ۸۶ تا آخر مرداد سال جاری است.

اشتغال جدید طرح‌های تایید شده در بانک‌ها طبق آخرین آمار وزارت کار و امور اجتماعی بیش از یک‌میلیون و ۸۰۶‌هزار شغل است که در همین ارتباط تسهیلات مصوب طرح‌های تایید شده در بانک‌ها نیز به بیش از۲۷۷‌هزار و ۸۶۴‌میلیارد ریال رسید.

از طرح‌های رد شده توسط سیستم بانکی ۴۷۳‌هزار شغل پیش‌بینی شده بود که درهمین زمینه تعداد طرح‌های انعقاد قرارداد شده توسط بانک‌ها تاکنون ۶۰۵‌هزار طرح شده است که ۲۷۷‌هزار طرح از سال ۸۴ تا ۸۵ و ۳۲۷‌هزار طرح از ابتدای ۸۶ تا پایان مرداد ماه سال ۸۳ به قرار داد رسید.

تعداد اشتغال در طرح‌های قرارداد منعقد شده با بانک‌ها تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۴۷۱‌هزار شغل است که ۶۶۴‌هزار تا آخر ۸۵ و ۸۰۷‌هزار تا آخر مرداد ماه سال جاری ایجاد شد.