نفرات برتر کنکور،  سهامدار بانک پاسارگاد شدند

فاطمه بهادری- نفرات برتر کنکور سراسری سال ۸۷ سهامدار بانک پاسارگاد شدند. روز گذشته در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی سال ۸۷ تقدیر کرد.

در این مراسم دکتر مجید قاسمی در سخنانی با تاکید بر اینکه بانک پاسارگاد در بین ۵۲هزار بانک دنیا، رتبه ۵۳۶ را به دست آورده است، گفت: این بانک جزو یک‌هزار بانک اول دنیا است و در بین بانک‌های ایرانی پس از بانک‌های ملی، صادرات، صنعت و معدن و سپه به عنوان پنجمین بانک و اولین بانک خصوصی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در رتبه‌بندی مجله بنکر، بانک پاسارگاد در بسیاری ازشاخص‌ها در بین بانک‌های کشور رتبه اول را دارا است.

قاسمی خطاب به نفرات برگزیده کنکور سراسری ۸۷ با بیان اینکه حفظ افتخاری که شما امروز به دست آوردید مهم‌تر و سخت‌تر است ، اظهار داشت: بدانید حفظ این رتبه‌ها امانتی بر عهده شما است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: در دیداری که چند لحظه پیش با نفرات برتر کنکور داشتم سوالی پرسیدم که چه کسی اولین بار اعلام کرد که اعداد اصم از جذری ندارند و ب.م.م و ک.م.م را اختراع کرد. اما افراد برتر کنکور ریاضی به شوخی گفتند که فیثاغورث بوده است، در حالی که این چنین نیست.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) اولین شخصی است که این دو مساله را اعلام کردند. شما برگزیدگان، وارث این عظمت هستید.

وی افزود: این گفته مشهوری است که ملتی که تاریخ خودش را بداند، پیر است ولو اینکه جوان به نظر برسد.

قاسمی با بیان اینکه نام بانک را به این علت پاسارگاد گذاشتیم که مشحون افتخار ملی و معنوی است، اظهار داشت: در آن مقطع که مرکز حکومت کوروش پاسارگاد بود بر کشورهای بی‌شماری حکومت داشت در عین اینکه بنابر تفاسیر موجود کوروش همان پیامبر ذوالقرنین است. این دو مساله افتخار مادی و معنوی است.

وی ادامه داد: پیامبر نیز بر این مساله تاکید داشت که من برای تعلیم و تعلم مبعوث شده‌ام.

قاسمی تصریح کرد: به یاد داشته باشید پرچمی که به دوش گرفتید پرچم پیامبر اسلام است لازم به ذکر است نفرات برتر کنکور تا سقف ۲۰میلیون تومان توسط بیمه پاسارگاد بیمه حوادث شدند.

بانک پاسارگاد نیز به نفرات اول رشته‌های مختلف در کنکور سال جاری ۲۰هزار سهم، نفرات دوم ۱۵هزار سهم و نفرات سوم ۱۰هزار سهم بانک را ارائه کرد.

همچنین این بانک به نفرات برگزیده کنکور به مدت چهار سال ماهانه ۲۰۰هزار تومان حقوق می‌دهد که به حساب این افراد واریز می‌شود.