باهنر: ترمزدستی را می‌کشیم

دنیای اقتصاد - در حالی که اکثر صاحبنظران و مقامات ارشد نظام بر ضرورت پرهیز از شتابزدگی در اجرای طرح تحول تاکید دارند، وزیر اقتصاد خبر داده است که این طرح از نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. در عین حال، محمدرضا باهنر، نایب‌رییس مجلس اعلام کردکه اگر دولت بدون اطلاع مجلس وارد اجرای طرح شود ترمزدستی دولت را می‌کشیم.

صفحات بانک و بیمه و خبر (۱۲و ۶) پوروزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

اجرای طرح تحول اقتصادی در نیمه دوم سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واگذاری بانک‌های تجارت، ملت و صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح تحول اقتصادی در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد و تغییری در زمان عملیاتی شدن آن رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در حاشیه نوزدهمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لوایح دولتی باید به منظور ارائه در صحن علنی مجلس، ابتدا در کمیسیون‌های دولت بررسی و تصویب شود و در نهایت در مرحله اصلاحات و قوانینی که به صورت موردی اتفاق می‌افتد، دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف با هم همفکری و همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در مورد لایحه اصلاح ساختار نظام بانکی هم همین رویه طی خواهد شد و کارگروه ویژه طرح تحول اقتصادی این لایحه را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر قرار باشد لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد شود از همین طریق تقدیم خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد زمان و شیوه تغییر نظام ارزش‌گذاری پول ملی تصریح کرد: اینها مواردی است که در کارگروه طرح تحول اقتصادی مطرح است و کلیات آن در این کارگروه بررسی و به تصویب رسیده ولی زمان و شیوه این تغییرات هنوز در دست بررسی است.

حسینی اضافه کرد: سه بانک تجارت، ملت و صادرات پس از اصلاح اساس‌نامه‌های خود، در سال جاری واگذار خواهند شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره زمان اجرای طرح تحول اقتصادی، گفت: از ابتدا هم قرار بود این طرح از نیمه دوم امسال اجرایی شود که هنوز هم همین قرار به قوت خود باقی است.

برای تدوین اساسنامه صندوق توسعه ملی آماده‌‏ایم

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتصاب معاون اصل ۴۴ در این وزارتخانه خبر داد.

سید شمس‌‏الدین حسینی در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه شرح وظایف معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌‏های دولتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی اصلاح شده است، اظهار داشت: شرح وظایف این معاونت اصلاح شده و دفتر جدیدی را برای سیاست‌‏های کلی اصل ۴۴ ایجاد کردیم.

وی افزود: آقای حمید پورمحمدی که پیش از این معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌‏های دولتی را بر عهده داشت، به عنوان معاون اصل ۴۴ منصوب شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: کاراجرایی این معاونت شروع شده و قرار است علاوه بر اجرای سیاست‌‏های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی‌‏سازی و نحوه اجرای این قانون توسط این معاونت پیگیری شود.حسینی درخصوص تدوین اساسنامه صندوق توسعه ملی که اخیرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، گفت: به محض اینکه مصوبه مجمع از سوی رهبری تایید و ابلاغ شود، وزارت امور اقتصادی و دارایی آمادگی تدوین اساسنامه براساس مصوبه مجمع و سیاست‌‏های کلی برنامه پنجم را دارد و کار خود را آغاز خواهد کرد.وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تا تدوین برنامه پنجم وقت داریم و بنابراین اساسنامه را زمانی می‌‏نویسیم که مصوبه به ما ابلاغ شود.

عکس: حمید جانی