گروه بازار پول- بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت، ارائه خدمات سیستم فراگیر یکپارچه رایانه‌ای بانک توسعه صادرات ایران از طریق شعب این بانک امکانپذیر شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، از آغاز هفته دولت امسال برای مشتریان جدید بانک توسعه صادرات ایران، انواع حساب‌های سفیر افتتاح می‌شود که با داشتن این نوع حساب‌ها، مشتری شعبه به عنوان مشتری تمامی شعب بانک توسعه صادرات ایران شناخته می‌شود.

بنابراین گزارش، عضو هیات مدیره این بانک، با اعلام اینکه تمام شعب این بانک به سیستم سفیر متصل شده‌اند، گفت: با راه‌اندازی «سفیر» که سیستم فراگیر یکپارچه رایانه‌ای بانک توسعه صادرات ایران است، شهروندان با افتتاح حساب در یکی از شعب بانک قادر خواهند بود خدمات بانکی را به صورت لحظه‌ای از طریق تمام شعب یا پایانه‌های الکترونیکی بانک توسعه صادرات ایران و سایر بانک‌های کشور دریافت کنند.دکتر مجتبی هراتی‌نیک افزود: با راه‌اندازی سیستم سفیر امکان استفاده از تمام طرح‌های فراگیر شبکه بانکی از جمله طرح‌های ساتنا، شتاب و ایران‌چک‌های جدید بانک مرکزی برای مشتریان بانک فراهم می‌شود و بالعکس مشتریان سایر بانک‌ها نیز از شعب و پایانه‌های الکترونیکی این بانک استفاده می‌کنند. مدیر پروژه سیستم جامع سفیر، با اعلام اینکه امکان افتتاح حساب در سیستم سفیر برای مشتریان قدیمی نیز وجود دارد، تصریح کرد: ماهیت حساب‌های جدید سفیر با سیستم سنتی تفاوتی ندارد. به عبارت دیگر حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری و حساب‌های مدت‌دار همان ماهیت حساب‌های سنتی را داشته و از همان قوانین پیروی می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم‌های یکپارچه بانکی، مشتری هر یک از شعبه بانک‌های کشور به عنوان مشتری کل شبکه بانکی محسوب شده و می‌‌تواند از طریق شعب یا ابزارهای پرداخت و دریافت الکترونیکی همه بانک‌هایی که به سیستم core مجهز هستند خدمات بانکی را دریافت کنند. عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در پایان افزود: سیستم سفیر امکان اتصال کارت را به حساب مشتری فراهم کرده است. بنابراین مشتریان بانک با ابزار کارت بانک نیز می‌توانند تمامی عملیات بانکی را با منابع موجود در حساب‌‌های قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت خود انجام دهند.

خاطرنشان می‌شود سیستم سفیر پیش از این مراحل آزمایشی خود را در شعب بانک توسعه صادرات ایران طی کرده بود و اکنون ارائه این خدمت جدید به مشتریان امکان‌پذیر شده است.