شورای هماهنگی شرکت های نمایندگی بیمه از اتاق ایران موافقت تاسیس انجمن گرفت

گروه بازارپول- شورای هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌های نمایندگی و خدمات بیمه، موافقت کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران را برای تشکیل انجمن دریافت کرد.

بنا به گزارش پیک بیمه مرکزی ایران، اعضای شورای هماهنگی شرکت های نمایندگی در دیدار با دکتر فرشباف رییس کل بیمه مرکزی ایران موافقت اصولی اتاق ایران با ایجاد انجمن این شرکت‌ها را اعلام کردند.

به استناد قانون تجارت فعالان در این بخش از صنعت بیمه تاجر محسوب می‌شوند، به وجود آمدن تشکل موصوف می‌تواند در تقویت جایگاه آنان و شناخت بیشتر صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی از این گروه فعال صنعت بیمه کشور موثر باشد و در چارچوب یک مجموعه واحد در جهت ارتقای کیفی صنعت بیمه و اعضای خود و همچنین حمایت از منافع قانونی و به‌حق صنفی دفاع کنند و با مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر صنعت بیمه کشور بیش از پیش تعامل نمایند تا براساس اهداف تعیین شده در اساسنامه تشکل و برنامه‌های تدوینی و قانون اتاق‌های بازرگانی کشور سازندگی موثری داشته باشند.

مجموعه شورای هماهنگی که در واقع متشکل از صاحب‌نظران و پیشکسوتان صنعت بیمه است، در آخرین نشست خود با رییس کل بیمه مرکزی خواستار توسعه کیفی و ارتقای سطح دانش فنی شبکه تولید و فروش صنعت بیمه شدند و آمادگی خود را برای همکاری در جهت دوره تحصیلی فوق‌لیسانس بانکداری و بیمه اسلامی انستیتوی عالی بانکداری و بیمه اسلامی اعلام داشتند که انتظار می‌رود به این درخواست تشکل نیز پاسخ مثبت داده شود.

اهمیت شبکه تولید و فروش در صنعت بیمه کشور به ویژه مطلعین و متخصصین این رشته در راستای توسعه این صنعت مهم و با ارزش تلقی می‌شود و شاید بتوان گفت نگاه این تشکل بیشتر معطوف به این نکته اساسی می‌باشد که توسعه نیروی انسانی در این صنعت مقدم بر توسعه کمی بوده و بدون اتکا به شبکه فروش مطمئن و قوی مشکل می‌توان صنعت بیمه را توسعه داد که این مهم در اظهارنظرهای مدیران عامل شرکت‌های بیمه که منتشر می‌شود، به خوبی مشهود است.

جا دارد سندیکای بیمه‌گران نیز با تعامل بیشتر با این تشکل راهکارهای سازنده‌ای برای بالا بردن ضریب نفوذ بیمه در جامعه و رشد کمی و کیفی این صنعت پیدا کنند.