دبیر کل بانک مرکزی با انتقاد از کسانی که بانک مرکزی ایران را یک بانک ناکارآمد می‌دانند، گفت: با این که ما به دنبال استقلال بیشتر هستیم اما می‌توانیم ادعا کنیم یکی از موفق‌ترین بانک‌های مرکزی دنیا هستیم. «محمود بهمنی» در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، با بیان این که ناکارآمدی بانک مرکزی را به هیچ عنوان قبول ندارم، افزود: متاسفانه خود ما می‌گوییم بانک مرکزی ناکارآمد است؛ در حالی که چنین چیزی صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دنبال استقلال بیشتر است، گفت: البته منظور من از استقلال به این معنی نیست که بانک مرکزی هر کاری دلش خواست انجام دهد؛ بلکه باید دقیقا براساس کار کارشناسی عمل کند.

بهمنی با اشاره به اینکه بانک مرکزی ما از بانک‌های مرکزی دیگر ضعیف‌تر نیست، افزود: ما این ادعا را داریم که بانک مرکزی ایران یکی از بانک‌های مرکزی بسیار قوی است؛ کارهای کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های آن نیز حاکی از کارآمدی بانک مرکزی است.

دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی گفت: کمتر کسی می‌تواند مانند برنامه‌ای که بانک مرکزی امسال برای سیاست‌های پولی تنظیم کرده است، تدوین کند.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر شاهد تحولات گسترده‌ای در مسائل مربوط به بانک مرکزی بوده‌ایم، گفت: نمی‌توانیم ظرف چند ماه شاهد تغییرات گسترده در بخش سود بانکی باشیم، این کار یک فرآیند ۵ ساله را می‌طلبد.

بهمنی در خصوص استقلال بانک مرکزی افزود: همین قدر که این حرکت شروع شده است و به سمت اطلاعات اساسی حرکت می‌کنیم نیز راضی هستیم و فکر می‌کنیم بانک مرکزی به زودی در ریلی که قرار است باشد قرار می‌گیرد.