مدیرسازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: ایران چک ۲۰۰‌هزار تومانی تا اوایل آبان ماه سال‌جاری برای عرضه به مردم در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد. مجید صنیعی آبادی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: سازمان تولید اسکناس و مسکوک از اوایل مهرماه سال‌جاری کار نشر ایران چک ۲۰۰‌هزار تومانی را آغاز و شاید زودتر از آبان نیز (بسته به روند تولید) آن را به بازار عرضه نماید.

وی با اشاره به طرح روی این ایران‌چک‌ها گفت: طرح روی ایران چک ۲۰۰‌هزار تومانی طرح سد کارون ۳ است. رنگ قالب این ایران چک سبز و ابعاد آن ۱۶۰ در ۷۵میلیمتر است.

صنیعی آبادی اضافه کرد: مشخصات فنی این ایران چک همانند ایران چک‌های ۵۰ و ۱۰۰‌هزار تومانی است و کاغذ استفاده شده در آن همان کاغذ اسکناس است.

وی یادآور شد: طرح واترمارک ایران چک ۲۰۰‌هزار تومانی، تمثال فردوسی بوده و در سمت راست قسمت بالای این ایران چک به صورت درشت و برجسته عدد ۲۰۰ درج شده است.

مدیرسازمان تولید اسکناس و مسکوک از دو نخ امنیتی در ایران چک ۲۰۰‌هزارتومانی خبر داد و گفت: یک نخ شکل پنجره‌ای دارد و برروی آن عدد ۲میلیون ریال ثبت است و نخ دیگر، نخ پنهان است که در سمت چپ آن قرار دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی‌های امنیتی ایران چک ۲۰۰‌هزار تومانی دقیقا همانند ایران‌چک‌های ۵۰ و ۱۰۰‌هزار تومانی است.