روزنامه وزین دنیای اقتصاد

با سلام و احترام، خواهشمند است در خصوص پاسخ به اعتراضیه اینجانب که در روزنامه مورخ ۲۹/۵/۸۷ به قلم آقای علیرضا کنگرلو درارتباط با برداشت ناشیانه ایشان از مقاله اینجانب چاپ شده است به موجب تبصره ۱ ماده ۲۳قانون مطبوعات جوابیه اینجانب را نیز در همان صفحه درج فرمایید:

دوست گرامی آقای علیرضا کنگرلو:

ملاک ثبت اثر یا مطلبی به نام یک شخص، درج آن در نشریات رسمی کشور (به‌موجب تعریف آن در ماده ۱ از فصل اول قانون مطبوعات) یا کتاب و... است که وب‌سایت‌ها در این خصوص مرجع و مدرک قابل استنادی نیستند، زیرا متاسفانه یا خوشبختانه اینجانب نیز چند سالی به امر وبلاگ‌نویسی مبادرت می‌کنم و خوانندگان محترم این صفحه و جنابعالی مستحضرید که در وب سایت‌ها می‌توان مطالب را به تاریخ گذشته ثبت نمود و به طور مثال در بلاگفا می‌توان مطلب را به تاریخ سال ۱۳۸۲ارسال نمود.

اما در جوابیه خود نوشته بودید که در تاریخ ۱۹/۲/۸۶در شماره ۱۲۳۳ خلاصه‌ای از مطلب شما، توسط اینجانب به طبع رسیده است. اینجانب با مراجعه به آرشیو روزنامه نتوانستم مطلب مورد ادعای شما را استخراج کنم و اگر به صفحه و عنوان مطلب اشاره می‌کردید بهتر بود ولی شاید منظورتان از آن تاریخ، همان مطلبی باشد که در یکی از وب سایت‌ها از روی نوشته اینجانب برداشت شده و به‌صورت خلاصه توسط شخص ثالثی نوشته شده است؟

ولی مطلبی که باعث تعجب اینجانب شده، این است که بر فرض محال یادداشت من از روی نوشته شما کپی‌برداری شده باشد، در این صورت با دیدن مطلب شما در روزنامه می‌باید از این مساله نگران می‌شدم، زیرا امکان این وجود داشت که به نحوی این مطلب مشخص شود وگرنه عقل سلیم حکم می‌کرد به جای ارسال اعتراضیه به روزنامه دست به دعا نشسته و امیدوار باشم که شما از این مطلب با خبر نشوید.

و در آخر برای جلوگیری از اطاله کلام، با توجه به «اظهر من‌الشمس» بودن اظهارات و مطالب ارسالی توسط هر دوی ما، قضاوت در این مورد را نیز به فرهیختگان محترم خواننده روزنامه سپرده و از ادامه این جنگ ژورنالیستی خودداری می‌کنم، اما در صورتی که مجددا بر اظهارات بی‌اساس خویش اصرار ورزید، به‌رغم میل باطنی خویش به‌موجب تبصره ماده ۱۲ از فصل پنجم قانون مطبوعات و با توجه به تبصره بند ۹ ماده ششم همان قانون در خصوص «سرقت‌های ادبی» نسبت به طرح دعوی در مراجع ذی‌صلاح اقدام خواهم کرد.

علیرضا لوعالیان تمیجانی