لیلا اکبرپور

مدیرعامل و تنی چند از مدیران شرکت بیمه نوین روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی حضور یافتند و عرضه آخرین طرح‌های بیمه‌ای این شرکت را به بازار تشریح کردند. دکتر عباس‌زادگان از راه‌اندازی خدمات الکترونیک بیمه نوین خبر داد و گفت: چند طرح بیمه جامع عمر و بازنشستگی، جامع آتش‌سوزی منازل مسکونی، حوادث خانواده و عیوب پنهان ساختمان توسط این شرکت به بازار عرضه شد.

امیر حسین قربانی، مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه نوین نیز گفت:‌ دو طرح بیمه آتش‌سوزی برای دهک‌های مختلف به بازار عرضه شده که تمامی اقشار جامعه توان خرید این بیمه‌نامه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارند. به گفته او، طرح بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی بیمه نوین به خاطر انتخاب آسان شرایط بیمه‌نامه به طرح یک، دو، سه نام‌گذاری شده و نمایندگان و بازاریابان با مراجعه به مشتریان در کوتاه‌ترین زمان آن را عرضه می‌کنند.

قربانی، سقف تعهدات طرح مذکور را از ۱۵میلیون تا ۳۰میلیون تومان برای اعیانی ساختمان، تاسیسات و اثاثیه منزل ذکر کرد و گفت: حق بیمه سه طرح مذکور برای سرمایه ۱۵میلیون تومانی معادل ۴هزار و ۵۰۰تومان، سرمایه ۲۲میلیون تومانی معادل ۶هزار و ۶۰۰تومان و سرمایه ۳۰میلیون تومانی معادل ۹هزار تومان محاسبه و به صورت دفترچه‌ای عرضه می‌شود.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی نوین با بیان اینکه در طرح اول خطرات اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار تحت پوشش قرار می‌گیرد، ادامه داد: در طرح دوم برنامه طرح جامع بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی، خطرات اصلی به اضافه خطرات اضافی آتشفشان و زلزله حوادث خانواده و مسوولیت در قبال همسایگان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند. قربانی افزود: سقف تعهدات این طرح در سه گروه متفاوت است، به طوری که در گروه اول تعهدات بیمه‌گر برای اعیانی ساختمان ۱۰میلیون تومان، ‌اثاثیه ۵میلیون تومان، هزینه پزشکی ۲۰۰هزار تومان، فوت و نقص عضو ۲میلیون تومان، اسکان موقت خانواده ۵۰۰هزار تومان و مسوولیت در قبال همسایگان یک‌میلیون تومان تعیین شده است.او ادامه داد: این سرمایه‌ها قابلیت افزایش تا سقف ۳۰میلیون تومان برای سرمایه اعیانی، ۱۵میلیون تومان برای اثاثیه منزل، ۶۰۰هزار تومان برای هزینه‌های پزشکی، ۶میلیون تومان فوت و نقص عضو، یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای اسکان موقت و ۳میلیون تومان برای مسوولیت در قبال خسارات مالی همسایگان را دارد. به گفته او حق بیمه این طرح از ۱۲هزار تومان تا ۳۷هزار تومان محاسبه شده است.

او همچنین از ارائه طرح بیمه‌ جامع خانه و خانواده خبر داد و گفت: ‌در این طرح که به صورت گروهی برای کارکنان سازمان‌ها و نهادها و آپارتمان و برج‌های مسکونی عرضه می‌شود پوشش سرقت بدون بازدید اولیه را هم دارد.

قربانی در پاسخ به پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه آیا ماده ۱۰ در این طرح لحاظ می‌شود، گفت: در این طرح ماده ۱۰ لحاظ نشده و اصل حسن‌نیت که یکی از اصول بیمه است بر آن حاکم است و مردم می‌توانند سرمایه مندرج در بیمه‌نامه فوق را بدون بازدید اولیه خریداری کنند.قربانی یادآور شد: طرح فوق به صورت گروهی عرضه می‌شود و در این صورت از تخفیف ۱۰درصدی برخوردار است.

طرح جامع بیمه‌عمر و بازنشستگی بیمه‌نوین

خانم مروج، مدیر بیمه‌‌های اشخاص بیمه‌نوین نیز گفت: بیمه‌نوین در راستای خدمات رسانی به بیمه‌گذاران، به ویژه دارندگان مشاغل آزاد، بانوان خانه‌دار و همه حقوق بگیرانی که نگران کاهش حقوق خود به هنگام بازنشستگی هستد، بیمه عمر و بازنشستگی خود را با خدمات جامع و مزایای ویژه عرضه می‌‌کند.

وی در مورد مهم‌ترین وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگی‌‌های بیمه عمر و بازنشستگی بیمه‌نوین گفت: امکان انتخاب مدت بیمه‌نامه از ۵ تا ۳۰ سال، امکان انتخاب مبلغ سرمایه و حق بیمه به هر میزان و به صورت ثابت یا پلکانی با ضریب رشد سالانه تا ۲۵ درصد و امکان پرداخت اقساط حق بیمه به روش‌‌های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه از مزایای این طرح است. مدیر بیمه‌‌های اشخاص بیمه‌نوین در مورد سایر مزایای بیمه عمر و بازنشستگی این شرکت افزود: پرداخت وام معادل ۹۰ درصد اندوخته بیمه‌نامه در کوتاه ترین زمان ممکن، امکان بازخرید بیمه‌نامه در طول مدت بیمه (پس از پرداخت ۶ ماه حق بیمه)، پرداخت سرمایه مشارکت در منافع ایجاد شده در پایان مدت بیمه، علاوه بر اندوخته بیمه‌نامه و تضمین نرخ بهره تعیین شده برای حداقل ۱۰ سال از دیگر مزایای این بیمه‌نامه است.

خانم مروج پوشش‌‌های اضافی بیمه‌نامه عمر و بازنشستگی بیمه‌نوین را به این ترتیب برشمرد: پوشش تکمیلی فوت ناشی از حادثه تا ۳ برابر سرمایه فوت، پوشش تکمیلی از کارافتادگی کامل و دائم بیمه شده بر اثر حادثه تا ۳ برابر سرمایه فوت،جبران هزینه‌‌های پزشکی بر اثر حادثه معادل ۱۰ درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه، پرداخت کمک هزینه برای بیماری‌‌های خاص مانند سکته قلبی‌، سکته مغزی‌، سرطان‌، پیوند اعضا، عمل جراحی قلب باز و غیره معادل ۳۰ درصد سرمایه فوت و معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی کامل و دائم بیمه شده در طول مدت بیمه.

وی در مورد مزایای ویژه این بیمه‌نامه یادآورشد: پوشش بیمه درمان خانواده شامل هزینه‌‌های بیمارستانی و هزینه‌‌های پاراکلینیکی برای خود بیمه شده و اعضای خانواده تحت تکفل وی از مزیت‌‌های ویژه این طرح است.

راه‌اندازی خدمات الکترونیک

همچنین مدیرانفورماتیک بیمه‌نوین گفت: هم‌اکنون مشتریان بیمه نوین می‌توانند به‌طور مستقیم و آنی فرم پیشنهاد بیمه‌نامه را پرکرده، نرخ خدمات مورد درخواست خود را دریافت دارند.آقای مهندس پوریوسفی افزود: با امکانات ایجاد شده، متقاضیان بیمه‌های شخص ثالث، بدنه، باربری و آتش‌سوزی می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه‌نوین و وارد کردن مشخصات مورد بیمه خود در فرم‌‌های مربوط، پیشنهاد خود را ثبت کنند تا بیمه‌نامه در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش برای آن‌ها صادر شود.

وی درباره بخش دیگری از خدمات الکترونیک بیمه‌نوین گفت: علاوه براین، بیمه‌گذاران رشته‌های شخص ثالث، بدنه، عمر و پس‌انداز و آکسا می‌توانند با وارد کردن مشخصات موردنظر در رشته‌های یادشده، نرخ خدمات مورد درخواست خود را به‌صورت آن‌لاین دریافت کرده، پیشنهاد خود را ثبت کنند تامراحل بعدی صدور بیمه‌نامه به‌سرعت انجام شود. به‌این ترتیب، بیمه‌گذاران می‌توانند باهر نوع امکانات مالی، به‌مناسب‌ترین خدمات موردنظر دسترسی یافته، پیشنهاد خود را تایید کنند.آقای پوریوسفی همچنین افزود: از این‌پس، پرداخت اقساط کلیه بیمه‌نامه‌های صادرشده توسط بیمه نوین از طریق سایت این شرکت و با کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بیمه‌گذاران به‌راحتی و با روشی ساده از هرجا می‌توانند اقساط بیمه‌نامه خود را پرداخت نمایند.

وی همچنین گفت: ظرف یکی دو ماه آینده امکان خرید آن‌لاین بیمه‌نامه‌‌های قابل فروش از طریق اینترنت ازجمله بیمه‌گردشگری و بیمه طرح جامع خانوار به‌صورت تمام الکترونیکی فراهم خواهد شد.

مدیر انفورماتیک بیمه‌نوین درزمینه ارائه خدمات دیگر الکترونیک این شرکت گفت: دوخدمت دیگر نیز تا پایان مردادماه دراختیار مشتریان بیمه‌نوین قرار می‌گیرد که‌ عبارتند از: ۱- اعلام انقضای بیمه - نامه‌ها در تاریخ سررسید آن‌ها به بیمه‌گذاران از طریق پیام کوتاه (SMS) بر روی تلفن‌های همراه مشتریان که در رشته‌هایی مانند ثالث و بدنه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ ۲- ارائه وضعیت و گزارش مالی بیمه‌نامه‌های مشتریان که به‌صورت آن‌لاین دراختیار آن‌ها است.آقای پوریوسفی درپایان گفت: کارکنان بخش انفورماتیک شرکت، آماده رفع هرگونه مشکل مشتریان درزمینه خرید الکترونیک بیمه‌نوین هستند.