دستکاری نرخ ارز به زیان کشور است

عکس: آکو سالمی

رییس‌کل بانک مرکزی هر نوع دستکاری در نرخ ارز را به زیان کشور دانست و گفت: از چند نرخی کردن نظام ارزی کشور باید به شدت اجتناب کرد.

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر هر نوع دستکاری در نظام ارزی کشور را که باعث چند نرخی شدن آن شود، به ضرر کشور عنوان کرد.

رییس‌کل بانک مرکزی افزود: نرخ ارز در هر مقطع زمانی متناسب با شرایط اقتصادی، درآمدهای ارزی، نقدینگی و سایر شاخصه ها تعیین می‌شود.

وی ملاک کار در مورد نرخ ارز را از زمانی که تک نرخی شده است، بر اساس نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: این نرخ با توجه به عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

مظاهری با تاکید بر اینکه باید از چند نرخی شدن نظام ارزی کشور به شدت اجتناب کرد، افزود: نرخ ارز طی چند سال اخیر از ثبات برخوردار شده و عاملی برای ثبات بازار نیز محسوب می‌شود، بنابراین عامل ثبات اقتصاد را نباید بی‌دلیل برهم زد.

خدمات‌دهی بانک‌ها تعطیل‌بردار نیست

رییس کل بانک مرکزی همچنین در واکنش به شایعات تعطیلی روز شنبه ۲۶ مرداد ماه ۸۷ گفت: شنبه تعطیل رسمی نیست، کما اینکه خدمات‌رسانی بانک ها نیز در هیچ شرایطی تعطیل‌بردار نیست.

طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: خدمات‌رسانی بانک‌ها همانند دیگر دستگاه‌های خدماتی همچون شهرداری، آب، برق و ... بوده و در ایام تعطیل و نیمه‌تعطیل نیز ادامه دارد. وی تاکید کرد: گرچه کارکنان دولت در روز شنبه اجازه مرخصی یافته‌اند، ولی مرخصی کارکنان بانکی در این روز باید در حدی باشد که ارائه خدمات بانکی متوقف نشده و مردم قادر به دریافت مطلوب خدمات باشند.