به گفته مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در حالی که ظرفیت سالانه این صندوق برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی سالانه ۱۰۰هزار نفر است، اما تا چهار ماهه اول امسال بیش از ۱۰۵هزار نفر برای دریافت ... این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که اگر واجد شرایط باشند دیگر بعد از واگذاری تسهیلات به آنها، ثبت‌نامی در این زمینه انجام نخواهد شد، اما اگر این تعداد واجد شرایط شناخته نشوند، مجددا تا سقف اعتبار برای واگذاری تسهیلات به ۱۰۰هزار نفر، افراد متقاضی می‌توانند ثبت‌نام کنند.

خلیل یسایی، مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع)، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا هنوز ثبت نام وام‌های خود اشتغالی متوقف هستند؟ گفت: اصلا وام خوداشتغالی متوقف نشده و در چهار ماه اول امسال ۱۰۵هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که اکنون این افراد در حال پالایش و بررسی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد به افرادی که واجد شرایط باشند، تسهیلات پرداخت می‌شود و بعد از آن وقتی مجددا شرایط ایجاد شد، دوباره ثبت‌نام شروع می‌شود.

یسایی اضافه کرد: ظرفیت صندوق مهر امام رضا(ع) برای این موضوع یکصدهزار نفر در سال است که تاکنون بیش از این مقدار ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این پالایش و بررسی متقاضیان چه مدت زمانی طول می‌کشد، اظهار کرد: معمولا هر دوسه ماه یک بار این پالایش انجام می‌شود و بعد از گذشت این دوسه ماه اگر تعداد افراد واجد شرایط به مقدار اعتبار ما بودند که دیگر بعد از آن برای واگذاری این تسهیلات ثبت‌نام نمی‌کنیم و اگر این افراد ثبت‌نام شده واجد شرایط نبودند، مجددا ثبت‌نام خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در پایان در پاسخ به سوالی دیگر در مورد این‌که آیا امکان افزایش وام‌های خود اشتغالی صندوق مهر امام رضا‌(ع) وجود دارد؟ تصریح کرد: اکنون نه! در حال حاضر میانگین این وام‌های خود اشتغالی پنج‌میلیون تومان است و از سه‌میلیون تومان تا ۱۰میلیون تومان به متقاضیان واگذار می‌شوند.