بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش‌ خود مجموع دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی کشور را در فروردین ماه ۸۷ به طور مجزا بیش از چهار میلیون و ۷۶۱هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی، دایره پولی بانک مرکزی، طی داده‌هایی به بررسی خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی کشور پرداخت و در خصوص دارایی‌ها عنوان کرد که مجموع دارایی‌های سیستم بانکی در فروردین سال جاری برابر با چهار میلیون و ۷۶۱هزار و ۳۱۵میلیارد ریال بوده است که نسبت به فروردین سال گذشته ۸/۳۰درصد و نسبت به اسفند سال گذشته منفی ۸/۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

از مجموع دارایی‌های سیستم بانکی رقمی معادل یک میلیون و ۲۰۳هزار و ۱۷۵میلیارد ریال مربوط به دارایی‌های خارجی (۴/۲۸درصد افزایش سالانه)، ۲۸۴هزار و ۹۴میلیارد ریال بدهی بخش دولتی (۱/۹درصد افزایش سالانه) و یک میلیون و ۶۶۱هزار و ۴۲۵میلیارد ریال بدهی بخش غیر دولتی (۷/۳۴درصد افزایش سالانه) بوده است.

در همین حال مجموع بدهی‌های سیستم بانکی کشور در فروردین سال جاری برابر با چهار میلیون و ۷۶۱هزار و ۳۱۵میلیارد ریال بوده که نقدینگی یک میلیون و ۵۹۶هزار و دو میلیارد ریال از آن را تشکیل می‌دهد.

اعلام شده است که نقدینگی در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته ۲۵درصد و نسبت به اسفند سال گذشته منفی ۷/۲درصد افزایش داشته است.

در بخش دیگری از این گزارش به خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تجاری پرداخته شده و آمده است که از مجموع دارایی دو میلیون و ۵۲۶هزار و ۱۵۹میلیارد ریالی این گونه بانک‌ها ۳۴۳هزار و ۷۸۲میلیارد ریال دارایی‌های خارجی، ۱۷۴هزار و ۹۳۹میلیارد ریال سپرده نزد بانک مرکزی و ۱۳۷هزار و ۶۱۵میلیارد ریال بدهی بخش دولتی بوده است.

مجموع بدهی‌های بانک‌های تجاری نیز معادل دو میلیون و ۵۲۶هزار و ۱۵۹میلیارد ریال اعلام و عنوان شده که از این میزان یک میلیون و ۱۹هزار و ۹۸۹میلیارد ریال سپرده‌های بخش غیردولتی و ۱۱۶هزار و ۸۲۸میلیارد ریال بدهی به بانک مرکزی بوده است.