مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: میزان تسهیلات اعطایی این بانک در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶/۶۳ درصد افزایش یافت.

«احتشام فلاح‌فر» در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: بانک توسعه صادرات ایران در فصل بهار امسال در مجموع ۷۱۴تریلیون و ۳۰میلیارد ریال و ۱۲۲میلیون دلار تسهیلات پرداخت کرد. این مقام مسوول در ادامه گفت: میزان تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در پایان سال ۸۶ برابر با ۱۰تریلیون و ۳۴۲میلیارد و ۳۴۰میلیون ریال بود.

فلاح فر در ادامه میزان سرمایه بانک را بیش از ۲۰تریلیون ریال ذکر کرد و افزود: این بانک تخصصی با داشتن ۲۹شعبه در کشور، در زمینه کمک به صادرات کالاهای غیرنفتی و تامین مالی بخش خصوصی برای صادرات فعال است.

وی با بیان اینکه تعداد گیرندگان تسهیلات بانک توسعه صادرات طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از صادرکنندگان نمونه کشوری از تسهیلات این بانک استفاده می کنند.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ادامه داد: این بانک همچنین در طرح‌های سرمایه‌گذاری که در داخل و خارج کشور انجام می‌شود نیز مشارکت می‌کند که از جمله آنها می‌توان به طرح‌های سیمان خزر در داخل و طرح‌های سیمان ونزوئلا و خودروسازی در خارج کشور اشاره کرد.

فلاح‌فر گفت: دولت برای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی در سال ۸۶ مقرر کرد مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلاری را که در سال ۸۵ به عنوان سپرده نزد بانک توسعه صادرات بود، به عنوان سرمایه تلقی شود که به این ترتیب میزان سرمایه بانک به ۲۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد اهداف پیش بینی شده بانک در سال گذشته محقق شد، افزود: همچنین بیش از نیمی از کل تسهیلات اعطایی در بخش صادرات کشور توسط بانک توسعه صادرات ایران انجام می شود.

فلاح فر به میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه صادرات به هر یک از بخش‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مجموع تسهیلات ارزی و ریالی در بخش محصولات صنعتی و معدنی ۵۰۵۰میلیارد ریال، کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی ۶۸۶میلیارد ریال ، پتروشیمی و محصولات صنعتی پایه نفتی ۱۰۶۶میلیارد ریال و خدمات حمل و نقل و فنی مهندسی برابر با ۳۵۴۱میلیارد ریال بود.

این مقام مسوول در ادامه اظهار داشت: تسهیلات پرداخت شده در بخش‌های مورد اشاره در سال ۸۶ در مقایسه با سال ۸۵ به ترتیب ۴۶، ۱۳۵، ۱۷ و ۲۷۱درصد افزایش داشت.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در پایان گفت: میزان سرمایه این بانک که در سال ۸۵ برابر با ۳۰۶۹میلیارد ریال بود، در سال ۸۶ به ۱۸۸۷۳میلیارد ریال و در خرداد ماه ۸۷ به ۲۰۱۶۶میلیارد ریال افزایش یافت.