مدیرعامل بیمه کارآفرین از افزایش نیافتن نرخ بیمه شخص ثالث با وجود افزایش نرخ دیه انتقاد کرد.

عبدالمحمود ضرابی به «ایسنا» گفت: ممکن است که تحریم بر بخش‌هایی از اقتصاد اثر بگذارد، اما حاشیه تحریم‌ها هنوز به صنعت بیمه کشور کشیده نشده و با توجه به توانایی‌های موجود در صنعت بیمه ایران این صنعت آسیب جدی نخواهد دید.

وی افزود: رویه‌های قانونی که به صورت ناگهانی در کشور ایجاد می‌شود، بیش از مشکلات احتمالی تحریم باعث نگرانی است، به عنوان نمونه افزایش نیافتن نرخ بیمه شخص ثالث با وجود افزایش نرخ دیه یکی از این عوامل است.

ضرابی گفت: اصولا بیمه‌های خودرو که عبارتند از بیمه بدنه و شخص ثالث و از نوع بیمه مسوولیت‌ هستند از ریسک‌ بالایی برخوردارند و ضریب خسارت بالایی نیز دارند، در سال‌های گذشته بیمه بدنه ضریب خسارت متعادلی داشت و در سال‌های اخیر با گران شدن چشمگیر ماشین و قطعات آن، وضعیت این بیمه از بیمه شخص ثالث هم بدتر شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه این شرایط برای بیمه‌ها ایجاد مشکلات زیادی کرده، ولی در آن حد نیست که آنها را به ورشکستگی بکشاند و تنها در این بخش‌ زیان‌ده هستند.

ضرابی در مورد بیمه کارآفرین نیز گفت: طی سال گذشته حدود ۶۷‌درصد افزایش صدور بیمه‌نامه و ۵۳‌درصد نیز افزایش ضریب خسارت داشته‌ایم.