رییس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان از محل حساب ذخیره ارزی با ضمانت صندوق ضمانت صادرات از هفته آینده به سیستم بانکی کشور ابلاغ می‌شود.

سید کمال سید علی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات دستورالعمل ارائه تسهیلات برای صادر‌کنندگان اظهار داشت: براساس این دستورالعمل بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی با ضمانت صندوق ضمانت صادرات می‌توانند از حساب ذخیره ارزی برداشت داشته باشند.

وی تاکید کرد: مبلغی که براساس این دستورالعمل و با ضمانت صندوق به بانک‌های دولتی و خصوصی پرداخت می‌شود، حتما باید به صورت تسهیلات در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد. رییس صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه گفت: علاوه‌بر بانک‌های توسعه صادرات، کشاورزی و صنعت و معدن بانک‌های خصوصی تا سقف ۵۰‌میلیون دلار و بانک‌های دولتی تا سقف ۱۰۰‌میلیون دلار براساس این دستورالعمل می‌توانند از حساب ذخیره در راستای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان برداشت کنند.

وی گفت: پس از ابلاغ بخشنامه این دستورالعمل در سطح کشور و در راستای کمک به صادرکنندگان اجرا می‌شود. سید علی گفت: امیدواریم با حمایت‌های این چنینی از صادرات بتوانیم سقف صادرات را از ۲۱میلیارد دلار در سال ۸۶ به ۲۵میلیارد دلار در سال ۸۷ برسانیم.