EPS سال 87 موسسه مالی و اعتباری سینا 181ریال اعلام شد

عکس:آکو سالمی

فاطمه بهادری- مجمع عمومی عادی سالانه موسسه مالی و اعتباری سینا بعد از ظهر دوشنبه گذشته در محل هتل استقلال تهران برگزار شد. در این مجمع که ۸۶/۹۴درصد از صاحبان سهام حضور داشتند، پیش‌بینی سود هر سهم (EPS) موسسه برای سال جاری ۱۸۱ریال اعلام شد، اما به گفته دکتر همتی، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا، براساس عملکرد این موسسه تا به امروز، سود مورد نظر بیش از ۲۰۰ریال خواهد بود. سود تخصیص‌یافته این موسسه در سال ۸۶ معادل ۲۵۳میلیارد و ۵۹۷میلیون ریال و به ازای هر سهم ۱۶۹ریال است که با تصویب مجمع و با کسر سود انباشته ۱۶۵ریال به ازای هر سهم سود پرداخت خواهد شد. سود سهامداران حقیقی، مرداد ماه و سهامداران حقوقی، شهریورماه پرداخت می‌شود.

دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رییس، سید عباس میرساجدی به عنوان دبیر و سید مهدی عالی‌نژاد و صادقیان به عنوان ناظران مجمع در این جلسه حضور داشتند. انتخاب روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های رسمی و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی از دیگر مصوبات این مجمع بود. همچنین مقرر شد یک میلیارد ریال به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی عضو هیات‌مدیره به عنوان پاداش پرداخت شود.

براساس گزارش هیات‌مدیره نسبت کفایت سرمایه این موسسه ۴/۱۲درصد است. سرمایه اصلی این موسسه یک هزار و ۹۰۲میلیارد و ۶۹۴میلیون ریال و پایه سرمایه ۲هزار و ۱۱۶میلیارد و ۱۴۴میلیون ریال است. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با ۸۳/۸۹درصد، شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران با ۰۲/۴درصد و سایرین با ۱۵/۶درصد ترکیب سهامداران این موسسه را تشکیل می‌دهند. جمع کل مانده سپرده‌های موسسه مالی و اعتباری سینا از رقم ۱۸هزار و ۸۲۵میلیارد ریال در سال ۸۵ به رقم ۲۲هزار و ۴۸۵میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

همچنین ترکیب مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار مشتریان موسسه نشان می‌دهد که جمع مانده سپرده‌های کوتاه‌مدت ۱۰هزار و ۴۱۳میلیارد ریال و جمع مانده سپرده‌های بلندمدت ۱۰هزار و ۷۱۲میلیارد ریال است.

مانده تعهدات مشتریان بابت تسهیلات و وام‌ها در پایان سال ۸۶ بالغ بر ۲۵هزار و ۵۳۰میلیارد ریال و تعداد گیرندگان تسهیلات و وام‌ها ۴۹۰هزار حساب بوده است. مانده تعهدات مشتریان بابت تسهیلات اعطایی حاکی از آن است که ۱۶هزار و ۵۹۱میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی در قالب عقود مبادله‌ای و ۸هزار و ۹۳۹میلیارد ریال در قالب عقود مشارکتی است.

تعداد شعب این موسسه ۲۴۴ شعبه در پایان سال ۸۶ بوده است.

بر اساس گزارش هیات‌مدیره موسسه سینا، یک‌هزار و ۸۹۷ نفر نیروی انسانی در موسسه شاغل هستند که ۳۴ نفر تحصیلات فوق‌لیسانس و دکترا، ۵۳۱ نفر لیسانس، یک‌هزار و ۱۴۱ نفر دیپلم و فوق‌دیپلم و ۱۹۱ نفر کمتر از دیپلم دارند.

حقوق صاحبان سهام موسسه نیز یک‌هزار و ۹۰۳میلیارد ریال، خالص دارایی‌های ثابت وسایر دارایی‌هانیز ۹۴۱میلیارد ریال در پایان ۸۶ بوده است. درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی موسسه نیز ۳هزار و ۴۸۴میلیارد ریال و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری‌ نیز ۳۳۴میلیارد ریال تا پایان سال گذشته است.