مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام بانک‌ها پس از عرضه سهام مخابرات و پالایشگاه تبریز خبرداد و گفت: سهام بانک‌ها ظرف دو تا سه ماه آینده واگذار می‌شود.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد زمان واگذاری سهام بانک‌ها و اینکه قرار بود سهام بانک ملت تا پایان تیرماه واگذار شود، گفت: واگذاری سهام بانک‌ها به بعد از واگذاری سهام مخابرات و پالایشگاه تبریز موکول شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه آغاز واگذاری سهام بانک‌ها بعد از واگذاری سهام این دو شرکت خواهد بود، تصریح کرد: سهام بانک صادرات و ملت برای واگذاری در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه بعید است که سهام اولین بانک تا یک ماه آتی عرضه شود، افزود: اما سهام بانک‌ها ظرف دو تا سه ماه آینده از طریق بورس واگذار خواهد شد، البته مجامع بانک‌ها نیز باید برگزار شود.

کردزنگنه از واگذاری سهام شرکت‌های بیمه‌ مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی پس از واگذاری سهام بانک‌ها خبرداد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری مجامع شرکت‌ها خبرداد و اظهار داشت: با توجه به این امر فعلا عرضه سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی کند شده است و این روزها همه شرکت‌ها درگیر برگزاری مجامع خود هستند.

وی اضافه کرد: هفته آینده در جلسه هیات عالی واگذاری قیمت تعدادی از شرکت‌ها تصویب می‌شود، بنابراین واگذاری شرکت‌ها بعد از تصویب قیمت دوباره آغاز می‌شود.