لیلا اکبرپور- به دنبال درج گزارش «انتقال پرتفوی بیمه‌های دولتی به چه قیمت»! در صفحه ۱۲ شنبه ۲۹ تیر ماه امسال، مسوولین و مدیران اجرایی صنعت بیمه کشورمان طی تماس‌های تلفنی نقطه‌نظرات خود را پیرامون مطلب یاد شده ابراز کردند.

آنچه در گزارش یاد شده مدنظر ما بود برقراری انضباط در آشفته‌بازار بیمه کشورمان است تا بیمه‌گران با رعایت رفتار حرفه‌ای بهترین نرخ و شرایط را به مشتری ارائه دهند. مسوولان محترم صنعت بیمه در تماس‌های خود اعتقاد بر حمایت از بخش‌خصوصی در راستای اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی داشتند و گروه دیگر خواستار حفظ و ارتقای نقش بیمه ایران به عنوان تنها بیمه‌گر دولتی بودند.

بدون تردید در این نقطه‌نظرات، صنعت بیمه نباید به بیراهه برود و همگان گمان کنند که انتقال پرتفوی نقطه طلایی موضوع است، بلکه کنترل بازار توسط بیمه مرکزی، تعامل بیمه‌گران در سندیکا بر سر ابتدایی‌ترین اصول بیمه‌گری و ایجاد زمینه مناسب کسب و کار در بازار بیمه کشورمان تنها راهکارهای موجود برای ساماندهی بازار کنونی است. حال در این بازار چه میزان پرتفوی از چه بخشی به بخش دیگر منتقل می‌شود دیگر بستگی به فعالیت بیمه‌گران دارد و بس.