گروه بازار پول- رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها تاکید کرد: به هیچ عنوان، پرداخت تسهیلات بانک‌ها متوقف نشده است و متناسب با افزایش منابع، پرداخت‌ها ادامه دارد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، علی صدقی با اشاره به سوء‌برداشت برخی رسانه‌ها از سخنان اخیر وی تصریح کرد: مانده تسهیلات بانک‌ها باید دارای رشدی متوازن با منابع آنها باشد که این موضوعی کاملا منطقی و معقول و جزو اصول اولیه کسب و کار اقتصادی است و لذا تمامی‌بانک‌ها هدف اصلی خود را جذب منابع و وصول مطالبات قرار داده‌اند تا از منابع حاصله بتوانند اعطای تسهیلات داشته باشند. به گفته رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها، تمامی‌بخش‌های اقتصادی کشور از جمله صنعت نباید نگران تأمین نیازهای مالی خود از سوی بانک‌ها باشند چون بانک‌ها همچون گذشته با تمام توان یاور اقتصاد کشور خواهند بود و شاهد این مدعا نیز تسهیلات پرداختی آنها طی چند ماهه سال جاری بوده است.

وی گفت: امسال بانک‌ها سیستم نظارت بر دریافت تسهیلات و مصرف آن را تقویت خواهند کرد تا از مصرف تسهیلات بانکی در بخش‌های مربوطه اطمینان حاصل شود.

به گفته صدقی، بازگشت تعادل میان منابع و مصارف، در دستور کار جدی بانک‌ها قرار دارد.

وی بار دیگر موضوع توقف پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها را تکذیب کرد و یاد آور شد: بانکداری بدون پرداخت تسهیلات بی‌معنا است و هیچ بانکی از آن استقبال نمی‌کند، چون بخشی از درآمد‌های اصلی بانک‌ها از محل آن تامین می‌شود.