رییس سازمان حسابرسی گفت: هنوز بانک ملت و شرکت مخابرات اطلاعات و مدارک لازم و مورد اعتماد برای واگذاری سهام را به سازمان حسابرسی ارائه نکرده‌اند. محمد کاظم نجفی علمی‌در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از برگزاری نشستی برای بررسی واگذاری سهام مخابرات و بانک ملت در بورس با حضور سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل سازمان حسابرسی، سازمان خصوصی‌سازی، رییس سازمان بورس و مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی خبرداد.

رییس سازمان حسابرسی با تاکید بر اینکه بانک ملت و شرکت مخابرات برای واگذاری سهام خود باید یکسری اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به سازمان حسابرسی ارائه دهند، تصریح کرد: این اطلاعات و مدارک باید توسط سازمان حسابرسی بررسی شود تا مشخص شود که محاسبات صورت گرفته صحیح است یا خیر.

وی با بیان اینکه سازمان حسابرسی پس از آن گزارش‌‌هایی را در مورد واگذاری سهام آنها اعلام خواهد کرد، افزود: هنوز بانک ملت و شرکت مخابرات اطلاعات و مدارکی مورد اعتماد به سازمان حسابرسی ارائه نداده‌اند.

نجفی علمی‌در خصوص تعویق واگذاری سهام آنها و اینکه مجددا مجبور به برگزاری مجامع خواهند بود، گفت: اگر شرکت مخابرات و بانک ملت کار‌های خود را به سرعت انجام دهند، می‌توانند سهام خود را به موقع واگذار کنند، در غیر اینصورت واگذاری سهام آنها به پس از برگزاری مجامع منتقل می‌شود.

این در حالی است که مسوولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی معتقدند که سهام بانک ملت و شرکت مخابرات مشکل چندانی برای واگذاری ندارد و تنها بانک ملت با دو مشکل یعنی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و بدهی دولت مواجه است. البته سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از رفع این مشکلات و یافتن راه حل برای آنها خبرداده بود.