افزایش سهم بانک پاسارگاد از بازار پول کشور

عکس : حمید جانی پور

سپرده‌گذاران بانک پاسارگاد تا سقف ۱۰۰میلیون تومان بیمه حوادث می‌شوند

فاطمه بهادری

سهم بانک پاسارگاد در کل بازار بانکی کشور از ۷/۱درصد به ۸/۳درصد در پایان سال گذشته رسیده که حاکی از افزایش ۱/۲درصدی در سهم این بانک است. احمد وادی‌‌دار، عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد به همراه معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد در یک نشست خبری به تشریح عملکرد، برنامه‌های آتی و طرح بیمه سپرده بانک پاسارگاد پرداختند.

وادی‌دار در این نشست خبری گفت: هدف بانک پاسارگاد برای جذب منابع در سال ۸۶ معادل ۵۰هزار و ۴۱۱میلیارد ریال بود که با تحقق ۹/۹۶درصدی منابع بانک به ۴۸هزار و ۸۹۷میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: سهم منابع بانک پاسارگاد در بین بانک‌های خصوصی کشور از ۹درصد در سال ۸۵ به ۸/۱۶درصد در سال گذشته رسیده که نشان‌دهنده ۸/۷درصد تغییر در سهم این بانک است. سهم این بانک در بازار بانک‌های دولتی نیز ۷/۲درصد افزایش یافته که در پایان سال ۸۵ معادل ۲درصد بوده است.

عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد با بیان اینکه در بخش اعطای تسهیلات، هدف بودجه این بانک ارائه ۴۰هزار میلیارد ریال بود، تصریح کرد: این بانک توانست ۳۸هزار و ۹۵۶میلیارد ریال یعنی ۴/۹۷درصد از اهداف بودجه را محقق کند.

وی اظهار داشت: اگر در سال ۳۰۰ روز کاری داشته باشیم، بانک پاسارگاد تقریبا هر چهار روز یک شعبه تاسیس کرده و در حال حاضر تعداد شعب این بانک به ۱۵۹ شعبه رسیده که تا پایان تیر ماه به ۱۷۰ شعبه می‌رسد.

وی ادامه داد:تا پایان سال برنامه گسترده‌ای برای افزایش تعداد شعب بانک داریم.

وادی‌دار با تاکید بر این که در حال حاضر بانک پاسارگاد ۲۰۰ دستگاه خودپرداز (ATM) در اختیار دارد، گفت: تا پایان سال این تعداد به ۴۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، تعداد دستگاه‌های پایانه فروش (POS) بانک ۳۰هزار دستگاه است که تا پایان سال به یک‌صد هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با پیش‌بینی رشد نقدینگی ۲۰درصدی در بخش‌خصوصی و افزایش آن به ۱۸۰هزار میلیارد تومان گفت: هدف بانک پاسارگاد کسب سهم ۱/۶درصدی از کل این منابع است.

عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد اعلام کرد: در گذشته به میزان ۲هزار حساب در هر روز در این بانک افتتاح می‌شد که در حال حاضر این رقم به ۳هزار حساب افزایش یافته است.

پذیره نویسی بانک پاسارگاد در هفته آینده

وادی‌دار با تاکید بر این که بانک پاسارگاد اولین بانکی بود که با وجود در اختیار داشتن ۲۰ شرکت، مجمع‌اش را در ۱۲ اردیبهشت ماه امسال برگزار کرد، افزود: مجموع افزایش سرمایه بانک پاسارگاد در مرحله دوم ۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال بود که با ۹۶درصد تحقق مقرر شد ۴درصد باقی مانده با انتشار اوراق فروش حق تقدم محقق شود.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی بانک ۷هزار میلیارد ریال ثبت شده و سرمایه پایه بانک به ۹هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وادی‌دار اظهار داشت: بانک پاسارگاد در بین یک‌صد شرکت برتر از رتبه ۲۴۶ در سال ۸۴ به رتبه ۸۰ در سال ۸۵ رسید که امسال با توجه به فعالیتی که بانک در سال ۸۶ انجام داده پیش‌بینی می‌شود به زیر رتبه ۳۰ دست یابد. وی یکی از راهبردهای اتخاذشده بانک را در سال ۸۶ تداوم و توجه به شعار مشتری ذات بانک است، اعلام کرد و افزود: همه موفقیت‌های بانک پاسارگاد نیز در سایه توجه به مشتری است.وی رشد و ارتقای جوانان را دیگر راهبرد بانک دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار نیرو در بانک فعالیت می‌کنند که ۸۵درصد از آنها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند.به گفته وادی‌دار، افزایش سهم بانک پاسارگاد در بازار، راهبرد سوم است که با تنوع محصولات دنبال می‌شود.وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس بانک پاسارگاد، خدماتی همچون ایجاد سپرده‌های ۹ماهه و خاصی که وجوه مردم را مدیریت می‌کند و صدور کارت سلامت برای تنوع‌بخشی به خدمات بانک ارائه می‌شود.

وی حفظ حقوق سپرده‌گذاران و ذی‌نفعان را از عوامل دیگر رشد بانک در سال گذشته اعلام کرد و افزود: تلاش داریم منافع مالی سپرده‌گذاران را پشتیبانی کنیم.وادی‌دار، بیمه کردن سپرده‌گذاران بانک پاسارگاد را از ابتکارات نوین این بانک اعلام کرد که براساس آن سپرده‌گذاران به اندازه میزان سپرده‌هایشان بیمه می‌شوند.

پرداخت ۱۰درصد از سپرده به عنوان بیمه حادثه

در ادامه معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد با بیان اینکه تمام سپرده‌گذاران بانک پاسارگاد از تاریخ اول تیرماه جاری تحت پوشش بیمه حادثه قرار می‌گیرند، افزود: براساس این قرارداد هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه به شرط بستری شدن در بیمارستان تا ۱۰درصد رقم سپرده توسط بیمه پاسارگاد پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح از طرف بیمه پاسارگاد پیشنهاد شد که مورد استقبال اعضای هیات‌ مدیره قرا ر گرفت.

به گفته وی، بیمه سپرده، دادن امتیاز خوب به سپرده‌گذاران بدون تشریفات است که تعداد کثیری از سپرده‌گذاران از یک تامین عمومی برخوردار می‌شوند. همچنین مطهری مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه پاسارگاد تصریح کرد که این بیمه به سپرده‌هایی که توسط اشخاص حقوقی افتتاح می‌شوند، تعلق نمی‌گیرد.

ضمیری در ادامه خاطرنشان کرد: بیمه پاسارگاد در حال بررسی پوشش این بیمه برای افراد حقوقی ا ست.به گفته مطهری، نرخ فنی این بیمه ۶ در ۱۰هزار است.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد نیز با بیان اینکه دارندگان بیمه‌نامه حادثه در صورت وقوع حادثه‌ای که منجر به فوت یا بستری در بیمارستان شود، می‌توانند با مراجعه به شعبه بانک پاسارگاد، فرم دریافت خسارت و اطلاعات را پر کنند تا بتوانند از بیمه پاسارگاد خسارت دریافت کنندافزود: سایر موارد دریافت خسارت همچون سایر بیمه‌نامه‌های حادثه خواهد بود.به گفته وی، حساب‌های مشترک نیز می‌توانند به نسبت شراکت از میزان حق بیمه استفاده کنند.در عین حال بیمه پاسارگاد در صورت فوت شخص حادثه‌دیده، تا یک برابر مبلغ مانده سپرده در روز قبل از حادثه، خسارت پرداخت می‌کند.اشخاصی که دارای چند حساب باشند نیز می‌توانند میزان ۱۰درصد از کل مبلغ سپرده‌ها از بیمه استفاده کنند. سقف بیمه نیز تا یکصد میلیون تومان است.