جزئیات اقساط جدید وام ۱۸میلیون تومانی مسکن با مدت بازپرداخت آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، با ابلاغ و عملیاتی شدن فرمول جدید محاسبه اقساط از سوی بانک مرکزی، میزان اقساط وام ۱۸میلیون تومانی مسکن نیز دستخوش تحولات عمده‌ای شده و اتفاقا موجب نارضایتی متقاضیان جدید وام مسکن شد. اگر چه مدیر عامل بانک مسکن به طور مشخص افزایش وام مسکن را تایید نکرد، اما اعلام کرد که احتمالا در اقساط برخی از متقاضیان تغییراتی به‌وجود خواهد آمد.

بازپرداخت ۱۲ ساله به روش پلکانی

بنابراین گزارش، چنانچه متقاضی وام ۱۸میلیون تومانی مسکن بخواهد اقساط وام خود را به روش پلکانی و در مدت ۱۲ سال بازپرداخت کند، باید در سال اول ۱۸۲هزار و ۵۰۰تومان اقساط پرداخت کند. اگر این شیوه با این مدت بازپرداخت از سوی متقاضی انتخاب شد هر سال ۵درصد به میزان اقساط سال گذشته افزوده خواهد شد. به عنوان مثال سال اول که ۱۸۲هزار و ۵۰۰تومان پرداخت شد، سال دوم باید ماهانه حدود ۱۹۱هزار تومان اقساط پرداخت شود. بنابراین با اضافه شدن ۵درصد به میزان اقساط تا سال دوازدهم این اقساط به ۳۰۹هزار تومان خواهد رسید.

اقساط ۱۲ ساله به روش ثابت

میزان بازپرداخت وام ۱۸میلیون تومانی به روش ثابت (ساده) ماهانه ۲۲۶هزار و ۵۰۰تومان است.

۱۵ ساله به روش پلکانی و ساده

متقاضیان باید توجه داشته باشند اگر بخواهند وام ۱۸‌میلیون تومانی را در ۱۵ سال بازپرداخت کنند باید سپرده آنها یک سال و نیم در نزد بانک مسکن باقی مانده باشد. بازپرداخت وام ۱۸‌میلیون تومانی در ۱۵ سال این گونه است که هر ۵ سال یک بار ۱۵‌درصد به میزان اقساط اضافه می‌شود. میزان اقساط وام ۱۸‌میلیونی مسکن در ۵ سال اول از ۱۸۶هزار و ۸۰۰تومان شروع می‌شود. در

۵ سال دوم ۱۵‌درصد به این مبلغ اضافه می‌شود و اقساط ماهانه آن در ۵ سال دوم ۲۱۴هزار تومان و در ۵ سال سوم ۲۴۶هزار و ۷۰۰تومان خواهد بود. بازپرداخت وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن به روش ثابت (ساده) در ۱۵ سال ماهانه ۲۰۵هزار و ۷۰۰ تومان است.

شرط بازپرداخت ۱۸ ساله، ۴ دوره انتظار است

متقاضیان وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن اگر بخواهند از شرایط بازپرداخت ۱۸ ساله استفاده کنند، باید بدانند که از سپرده آنها در نزد بانک مسکن باید ۴ دوره گذشته باشد. اقساط وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن با بازپرداخت ۱۸ ساله به روش پلکانی در ۵ سال اول ماهانه ۱۷۱هزار تومان، در ۵ سال دوم ۱۹۶هزار تومان، در ۵ سال سوم ۲۲۵هزار و ۸۰۰ تومان و در سه سال آخر ۲۵۹هزار و ۵۰۰تومان است. بازپرداخت وام ۱۸‌میلیونی مسکن به روش ثابت (ساده) در ۱۸ سال ماهانه ۱۹۲هزار و ۸۰۰تومان است.