در حالی که مقامات بانک مرکزی تاکنون از ابلاغ بسته سیاست‌های پولی که در کمیسیون اقتصادی دولت دستخوش تغییراتی شده است، خودداری کرده‌اند یک مقام استانداری تهران می‌گوید: اعطای تسهیلات از سوی کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی و موسسات مالی و اعتباری در بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعت و معدن صرفا با تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان میسر خواهد بود.

موضوع تصویب وام‌های بانکی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری محل مناقشه بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی دولت است.

در بسته سیاستی - نظارتی که ۲۹ فروردین ماه امسال برای تصویب نهایی به کمیسیون اقتصادی دولت رفت، اختیار پرداخت تسهیلات به هیات‌مدیره بانک‌ها واگذار شده بود، اما کمیسیون اقتصادی دولت کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها را محل تصویب نهایی تسهیلات بانکی قرار داد.

دیروز خبرگزاری مهر به نقل از شهریار هنرور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گزارش داد: این اقدام در راستای اجرای ابلاغیه ضوابط سیاسی، نظارتی شبکه بانکی کشور در استان تهران اجرا می‌شود، به گفته وی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تمهیدات همه جانبه ضمن اجرای دقیق مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت، پرونده‌های متقاضیان را در حداقل زمان، بررسی و اعلام نظر می‌کند.

هنرور خاطر نشان کرد: معیار اصلی تایید طرح‌های درخواست تسهیلات از بانک‌ها، در کارگروه، رعایت سیاست‌ها و راهبردهای استان تهران در بخش‌های کشاورزی، صنایع و معادن است.وی با اشاره به تدوین دستورالعمل فرآیند اجرایی کار رسیدگی به درخواست‌ها گفت: فرآیند اجرایی کار به گونه‌ای طراحی شده که کمترین مراجعه و زمان را در پی دارد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با ذکر این نکته که فرم‌هایی جهت ارسال اطلاعات مربوط به طرح‌های متقاضیان در اختیار بانک‌ها قرار داده شده است، یاد آور شد: طرح‌ها در قالب فرم‌های مشخص شده به همراه مستندات از طریق سرپرستی بانک‌ها به صورت مکتوب و الکترونیکی به کارگروه اشتغال استان تهران ارسال می‌گردد.

هنرور ادامه داد: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نیز نتیجه بررسی خود را به صورت الکترونیکی و مکتوب به بانک‌های عامل اعلام می‌کند. هنرور افزود: به منظور تسریع هر چه بیشتر امور، نرم‌افزاری تحت وب نیز طراحی و راه‌اندازی شده و امکان انتقال الکترونیکی اطلاعات را فراهم می‌سازد.وی خاطر نشان کرد: درکار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهران برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری متقاضی تسهیلات، چندین گروه کارشناسی مجرب تشکیل داده تا رسیدگی و بررسی طرح در کمترین مدت صورت پذیرد.