مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: بیش از ۹۰‌درصد منابع بانک کشاورزی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

محمد طالبی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: گرچه داشتن شعبه بانک در شهرها فرصتی فراهم می‌کند که بانک کشاورزی علاوه بر بخش کشاورزی تسهیلات به سایر بخش‌ها پرداخت کند، ولی بیش از ۹۰‌درصد منابع این بانک در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: کارکردن بانک کشاورزی در سایر بخش‌ها مانع از کارکردن در بخش کشاورزی نیست ، زیرا ماموریت اصلی بانک کشاورزی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: اگر این بانک در بخش‌های تجاری وارد می‌شود، هدف این است که برای بخش کشاورزی منابع جمع‌آوری کند.

طالبی در مورد طلب بانک کشاورزی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: این مبالغ مرتب در حال تغییر است، زیرا ارقام در جریان است و حدود ۵۰۰میلیارد تومان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در صورت تصویب نهایی لایحه ۴۵۰۰میلیارد تومانی دولت برای برداشت از حساب ذخیره ارزی که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، مبالغی به بانک کشاورزی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: رویکرد بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی است، ولی با کارکردن با سایر بخش‌ها منابع جدیدی دریافت می‌کند که به بخش تزریق می‌شود.

طالبی در مورد شایعه تغییرش از مدیرعاملی بانک کشاورزی گفت: تکذیب می‌کنم، همان‌گونه که سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی هم آن را تکذیب کرد، منشا این شایعه یک سایت بود که این امر صحت ندارد.