300 میلیارد تومان منابع بانک ملت به خرید محصولات کشاورزی اختصاص یافت

مدیرعامل بانک ملت گفت: به منظور قطع دست واسطه‌ها و دلالان از خرید محصولات کشاورزان، سال گذشته ۳۰۰میلیارد تومان بابت خرید محصولات کشاورزان به آنها پرداخت شد. به گزارش ایرنا، «علی دیواندری» در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک سپه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: بانک ملت

سال گذشته بابت خرید محصولاتی نظیــر ذرت، خرمــا، سویـــا و چغندر قند حدود ۳۰۰میلیارد تومان به صورت نقد به کشاورزان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه دولت در فواصل زمانی ماه‌های سال این رقم را به بانک ملت پرداخت کرده است، گفت: خرید نقدی محصولات کشاورزان باعث شده این افراد وجوه محصولات تولیدی خود را به روز دریافت کنند.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به آثار مطلوب این اقدام بر اقتصاد کشاورزی، تصریح کرد: خرید نقدی باعث شده که دست واسطه‌ها و دلالان حذف و سود ناشی از فروش این محصولات عاید کشاورزان شود.

دیواندری با اشاره به بدهی کم بانک ملت به بانک مرکزی، افزود: این بدهی که به روز و متغیر است باید تا پایان مردادماه ۸۷ به حالت عادی بازگردد که حالت عادی آن نیز این است که بانک بدهی به بانک مرکزی نداشته باشد و از منابع خود هزینه کند.

وی در مورد تراز قرض‌الحسنه بانک ملت، گفت: ما در این خصوص در طرح‌های مختلف از جمله پرداخت وام ازدواج از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۵میلیون تومان بایت دیه جرایم غیرعمد زندانیان و غیره مشارکت داریم.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: رقمی‌که باید بابت قرض‌الحسنه بانک حساب شود، به نحوی است که باید از مجموع سپرده‌ها، الزامات قانونی و ذخیره نقدینگی کم شود که این رقم حدود ۸۰درصد منابع قرض الحسنه را شامل می‌شود که در بانک ملت حدود ۷۰درصد منابع قرض‌الحسنه در بخش خود پرداخت شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نظام بانکی کشور از شرایط انقباضی که ناخواسته گرفتار آن شده رهایی یابد و نیاز هموطنان را تامین کند.