گروه بازار پول- بهای هر اونس طلا با وجود نوسان شدید در بازارهای جهانی تاثیر چندانی بر نرخ انواع سکه و طلا در بازارهای داخل کشور نداشته است.

پس از کاهش ناگهانی ۳۲دلاری روز دوشنبه (۲۳ژوئن) بهای هر اونس طلا در بازار لندن و رسیدن آن از حد ۹۰۷دلار به محدوده ۸۷۵دلار، طی دو روز گذشته بهای هر اونس طلا بین ۸۸۵ دلار تا ۸۹۰دلار در نوسان بوده است. رشد ۳۲/۱دلاری بهای هر بشکه نفت و کاهش ارزش دلار در مقابل یورو، پوند و ین ژاپن از جمله دلایل رشد بهای طلا پس از سقوط تا حد ۸۷۵دلار طی روزهای اخیر اعلام شده است. از سویی بانک مرکزی آمریکا هنوز به جمع‌بندی دقیقی برای کاهش یا افزایش نرخ بهره از حد ۲درصد نرسیده و انتشار اخبار شرط‌بندی‌ها و گمانه‌زنی‌های کارشناسان همچون گذشته بازارهای ارزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که پیش از این سخن از افزایش نرخ بهره، فراتر از حد ۲درصد بوده است، برخی نشانه‌ها از احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره و در عین حال تلاش برای حفظ شرایط موجود حکایت دارد.
نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا روز گذشته با رشد 002/0واحدی خود به 5580/1 رسید. پوند انگلیس نیز به برابری 9686/1دلار افزایش یافت.
برابری دلار به ین نیز با افت ۰۵/۰واحدی به ۸۵/۱۰۷ کاهش یافت.
نرخ یورو در بازار داخلی با 2 تومان رشد به 1450تومان رسیده است.
پوند انگلیس با ۵تومان رشد نرخ فروش ۱۸۴۰تومان را ثبت کرد.
با وجود شرایط فوق نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی طی یک هفته گذشته در محدوده 207هزار تومان، سکه طرح قدیم در محدوده نرخ فروش 237هزار تومان، نیم سکه با نرخ متوسط 105هزار تومان و ربع سکه با نرخ 55هزار تومان به متقاضیان عرضه شده‌اند که مناسبت روز مادر و افزایش تقاضا در بازار، دلیل ثابت ماندن قیمت انواع سکه در بازار داخل بوده است.