60 درصد مشتریان بانک های اسلامی مالزی غیر مسلمان هستند

وی تولید ناخالص داخلی کشور مالزی را ۱۵هزار دلار ذکر کرد و گفت: زمانی مالزی بیش از ۳۰۰دلار تولید ناخالص داخلی نداشت؛ ولی با بهره‌مندی و فراگیری آموزش‌های نوین، امروز تولید ناخالص داخلی خود را به ۱۵هزار دلار رسانیده است. ا...داد با بیان اینکه در مالزی عقود اسلامی به گونه‌ای طراحی شده است که ۶۰درصد مشتریان را افراد غیر مسلمان تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه در سیستم قرض‌الحسنه‌ ما، قرض‌دهنده در پایان یک سال، اگر بخواهد پول خود را از قرض‌الحسنه پس بگیرد با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود؛ ولی در مالزی سیستم بانکداری اسلامی، کارآ است و ما نتوانستیم در کشور خود، آن گونه که شایسته نام اسلام و شریعتمان هست، موفق باشیم.

رییس موسسه عالی بانکداری از جمله ماموریت های این موسسه را مذاکره با دانشگاه‌های معتبر خارجی از جمله دانشگاه مالزی، سی‌تی یونیورسیتی لندن و بی‌آربی‌اف بحرین، به منظور تبادل دانشجو و استاد عنوان کرد و گفت: امروز در هر عملیات اقتصادی، نقش آموزش و پژوهش مقدم بر هر تصمیم‌ دیگری است و یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های بخش تعاون با توجه به نگاه قانون اساسی به سه بخش اقتصادی این است که در راستای رسیدن به سهم ۲۵درصدی، نقش کاهش‌دهنده نرخ تورم ناشی از توزیع نامناسب در اقتصاد را احیا کند.

ا...داد تصریح کرد: باید نقدینگی را به میزان افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی افزایش داد. اگر تولید ناخالص داخلی هشت درصد باشد، باید تا دو برابر آن، نقدینگی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه اگر سیستم رقابتی را به نحو مطلوب در کشور پیاده کنیم، منافع و رانت‌ اقتصادی سود جویان اقتصادی کاهش می‌یابد، افزود: با گسترش سیستم رقابتی، فعالیت‌های سوداگری و رانت‌خواری از عرصه اقتصادی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، فیاض‌مقدم، مدیر امور منابع انسانی صندوق تعاون کشور، نیز در ادامه این همایش به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره جامع آموزش عالی بانکداری پرداخت و گفت: طی سال‌های گذشته برای حدود ۴۰درصد پرسنل صندوق‌ تعاون، دوره‌های جامع را طراحی و اجرا کردیم و ۵۴۳ نفر از پرسنل صندوق، این دوره‌ها را با موفقیت طی کردند؛ به نحوی که طبق گزارش مسوولان موسسه عالی بانکداری، صندوق تعاون پس از یک بانک خصوصی، رتبه دوم را در خصوص برگزاری آموزش‌های جامع به خود اختصاص داد.

مدیر امور منابع انسانی صندوق تعاون اضافه کرد: سال گذشته توجه ویژه‌ای به اثربخش بودن دوره‌های آموزش صورت گرفت و در این راستا برای دوره‌های مدیریت در یک بسته، ۱۲۰ ساعت طراحی و تعریف شده است.