تحول در سیستم نرم‌افزاری بانک پارسیان، زمینه‌ساز توسعه و تنوع خدمات بانکی است

گروه بازار پول - استقرار سیستم جدید نرم‌افزاری بانک پارسیان، حاصل تحقیق و بررسی‌های کارشناسی فراوان است و زمینه‌ساز ارتقای سطح و کیفیت خدمات این بانک خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان مهندس منصوری، معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان با بیان مطلب فوق گفت: استقرار سیستم جدید نرم‌افزاری بانک پارسیان به شیوه یکباره (big bang) نه تنها در کشور سابقه نداشته، بلکه در کشورهای توسعه‌یافته نیز کم‌نظیر است. مهندس منصوری، معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان، ضمن تشکر از شکیبایی مشتریان بانک در ایامی که این بانک اقدام به تغییر سیستم نرم‌افزاری خود کرده بود، گفت: کیفیت و کمیت خدمت‌دهی هر بانک متکی به توانمندی و ظرفیت سیستم نرم‌افزاری مورد استفاده است و اکنون بانک پارسیان با اتکا به ظرفیت‌های فراوان سیستم جدید، تحولی اساسی را در روند خدمت‌دهی در پیش خواهد داشت.

منصوری در میزگردی که با حضور معاونین فناوری اطلاعات اجرایی و طرح و برنامه به منظور بررسی روند و نتایج تغییر صورت گرفته در سیستم نرم‌افزاری بانک پارسیان برگزار شد، به مجموعه خدمات و تحولاتی که پس از استقرار سیستم جدید ارائه خواهد شد اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای این سیستم ارائه گسترده‌تر و کامل‌تر خدمات مرتبط به تلفن‌همراه است و ما از این پس خواهیم توانست علاوه بر اعلام تراکنش‌های حساب مشتریان که پیش از این نیز انجام می‌شد، امکان انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر را نیز برای مشتریان فراهم آوریم و به صورت لحظه‌ای و در آن، گزارش تحولات حساب‌های مشتریان را به اطلاع آنها برسانیم.

وی با بیان اینکه با استقرار سیستم جدید زمینه‌ها و لوازم بانکداری مدرن به تمامی در بانک پارسیان فراهم شده است، افزود: مشتریان تسهیلات گیرنده بانک پارسیان پیش از این تنها می‌توانستند با مراجعه به شعبه و با دفترچه اقساط اقدام به پرداخت اقساط خود کنند، اما اکنون تنها با صدور دستور پرداخت اقساط به شعبه در تاریخ سررسید قسط، شعبه راسا نسبت به پرداخت اقساط مشتریان از حسابی که اعلام می‌کنند اقدام خواهد کرد که این امر تاثیر زیادی در خلوت شدن شعب بانک و سهولت خدمت‌دهی به مشتریان خواهد داشت.

منصوری همچنین اظهار داشت: با استقرار سیستم جدید ما تنها بانکی خواهیم بود که به زودی همزمان با افتتاح حساب توسط مشتریان در همان لحظه افتتاح حساب کارت نقدی مشتری و رمز آن را در اختیارش خواهیم گذارد.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان سهامداران و سپرده‌گذاران و کلیه ذی‌نفعان بانک پارسیان وظیفه داریم تا می‌توانیم از هزینه‌های بانک کم کنیم و یکی دیگر از مزایای سیستم جدید نرم‌ا‌فزاری بانک، کاهش چشمگیر هزینه‌های سازمان است که هم‌اکنون اتفاق افتاده است.

معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان به ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی و علل تعویض کارت‌های نقدی پارسیان با کارت‌های جدید پرداخت و گفت: بانک پارسیان نخستین بانکی بود که به صورت بسیار گسترده به صدور کارت‌های الکترونیکی و ترغیب مردم به استفاده از این کارت‌ها پرداخت.

این بانک فعالیت‌های خود در این زمینه را با صدور دو کارت اعتباری و کارت نقدی آغاز کرد و به همین سبب از دو سوئیچ جداگانه برای ارائه خدمات این دو کارت استفاده می‌کرد.

وی درهمین چارچوب افزود: بنا به دستور بانک مرکزی که به دنبال کنترل بهتر داده‌ای و اعتباری بر تراکنش‌های این دو کارت بانک پارسیان بود ما موظف شدیم که تا پایان شهریور سال ۸۷ دو سوئیچ را تبدیل به یک سوئیچ کنیم و با بررسی‌های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که تعویض کارت‌های نقدی قبلی با کارت‌های برخوردار از کد شاخص جدید بانک و متصل به سوئیچ واحد همزمان با تغییر سیستم نرم‌افزاری به نفع مشتریان ارجمند خواهد بود و از ایجاد مشکل دوباره برای تعویض این کارت‌ها پیشگیری می‌کند.

معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان با تشکر مجدد از نقش سازنده و همکاری گسترده مشتریان بانک در ایامی که سیستم نرم‌افزاری جدید بانک تازه مستقر شده بود، گفت: اذعان می‌داریم که در روزهای نخست استقرار این سیستم پاره‌ای مشکلات و نارسایی‌های جزئی که در ذات تحولی به این گستردگی است، رخ داد که با تحمل مثال‌زدنی مشتریان بانک که سرمایه‌های اصلی سازمان هستند رفع شد و هم‌اکنون بانک پارسیان به روال پیشین در خدمت هموطنان ارجمند است و بدون هیچ کاستی پذیرای این عزیزان در شعب خود می‌باشد.

عزمی، معاون طرح و برنامه بانک پارسیان نیز در این میزگرد با بیان این که لازمه به روز بودن هر سازمان استقبال از تغییر و تحول است، گفت: از آنجا که بانک پارسیان شاهد رشدی مستمر است و شعب و مشتریان آن رو به افزایش هستند، لذا خود را ملزم می‌داند که به تناسب این رشد و استقبال روزافزون، هموطنان خود را با ظرفیت‌ها و ابزارهای جدید تجهیز کند.

وی یکی از اهداف تغییر سیستم نرم‌افزاری بانک را دستیابی به سیستمی توانمند و انعطاف‌پذیر دانست و افزود: مشتریان ما انتظار خدمات و امکانات بیشتری از بانک پارسیان دارند و این سیستم با زمینه‌هایی که برای ارتقای سطح خدمات فراهم می‌آورد می‌تواند از مراجعه مشتریان به شعب بکاهد.

وی از تغییر سیستم نرم‌افزاری به عنوان دستاورد تجربی بزرگ برای بانک پارسیان یاد و تاکید کرد: تحولی در این سطح این اطمینان را به وجود آورد که بانک از انعطاف و دانش فنی و اجرایی لازم برخوردار است که بتواند در مواقع ضروری و لازم به سمت تغییرات مورد نیاز که بقا و پیشرفت آن را تضمین می‌کند، گام بردارد.

معاون اجرایی بانک پارسیان هم در این میزگرد ضمن تشریح تلاش‌های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی بانک برای استقرار سیستم جدید نرم‌افزاری ابراز داشت: خدمت‌دهی شعب در طول تعطیلات اخیر و تلاش فعالان شعب تنها با هدف رفاه بیشتر مشتریان و خدمت‌دهی بهتر صورت گرفت که این امر نشان از اهمیت والای مشتری‌مداری در نزد دست‌اندرکاران بانک دارد.