EPS سال‌جاری بانک اقتصاد نوین اعلام شد

فاطمه بهادری

پیش‌بینی سود هر سهم (EPS) بانک اقتصاد نوین با سرمایه ۲هزار میلیارد ریال برای امسال ۳۵۰ریال است. دکتر جلال رسول‌اف، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در مراسم افتتاح یکصد و هشتاد و سومین شعبه این بانک در محل مجتمع تجاری ایران‌زمین با بیان این مطلب اظهار داشت: بانک در سال گذشته یک تعدیل و در هفته قبل نیز تعدیل مجددی داشت. EPS محقق شده این بانک ۵۳۸ریال است که ۳۷۶ریال پیش‌بینی سود مصوب بوده است. وی ادامه داد: پیشنهاد سود تقسیمی در مجمع ۳۵۰ریال است. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه یکسال از فعالیت بانک عراق می‌گذرد، اظهار داشت: این بانک با سه شعبه بغداد، نجف و کربلا، سود قابل توجهی در سال گذشته کسب کرد و قرار است در سال‌جاری پنج شعبه دیگر در مناطق سلیمانیه، اربیل، بصره، بغداد و کرکوک به شعب این بانک اضافه شود. وی تصریح کرد: همچنین بانک اقتصاد نوین قصد دارد بانک مستقلی در قرقیزستان افتتاح کند که تا به حال با مشکل مجوز روبه‌رو بوده است. در حال حاضر این بانک، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و منتظر تصمیم بانک ملی قرقیزستان است. وی ادامه داد: قول داده شده حداکثر تا ماه آگوست (تیر- مردادماه) مجوز فعالیت این بانک دریافت شود. رسول‌اف با تاکید بر اینکه سال گذشته، گشایش ارزی بانک اقتصاد نوین نسبت به سال ۸۵ بیش از دو برابر شده گفت: به‌رغم محدودیت‌ها، تعداد کارگزاری‌های بانک از ۷۳ کارگزاری به ۱۱۵ کارگزاری خارجی در سال گذشته افزایش یافته است.

وی میزان سپرده‌های بانک را در حال حاضر ۷۵هزار میلیارد ریال و مانده تسهیلات را ۵۵هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این ارقام به ترتیب تا پایان سال به ۱۲۲ و ۹۰هزار میلیارد ریال می‌رسد. مدیرعامل بانک اقتصاد نوین هدف بانک را برای افزایش شعب تا پایان امسال ۲۳۰ شعبه اعلام کرد. به گفته وی بانک اقتصاد نوین با ۱۱۳هزار دستگاه بیشترین تعداد پایانه‌های فروش (POS) در نظام بانکی کشور را دارا است. رسول‌اف تعداد خودپردازهای بانک اقتصاد نوین را ۵۴۰ دستگاه اعلام کرد که درمیان بانک‌های خصوصی بالاترین تعداد را داراست.

وی با بیان اینکه بانک اقتصاد نوین بیشترین تعداد کارت را بعد از بانک پارسیان دارد، افزود: اینترنت بانک در این بانک نیز بیشترین تعداد کاربر را دارد.

وی هدف بانک اقتصاد نوین در سال‌جاری را افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز به ۹۰۰ دستگاه، تعداد کارت‌ها را به بیش از ۵ هزار کارت و وب‌کیوسک را به ۹۰۰ دستگاه عنوان کرد.

به گفته رسول‌اف، بانک اقتصاد نوین یک شتاب حرکتی جدی در سال ۸۵ را تجربه کرد و در سال ۸۶ بیشتر فعالیت‌ها کیفی بود.وی با تاکید براینکه در سال‌جاری و با هدف تازه‌گردانی، بانک اقتصاد نوین روی متنوع کردن خدمات و محصولات فعالیت می‌کند که برای این هدف حداقل ۴۰ نوع خدمت و محصول جدید را عرضه خواهد کرد که تعدادی از آنها از سال گذشته به‌صورت آزمایشی ارائه شده است.وی تاکید کرد: برنامه سه‌ساله‌ای که بانک اقتصاد نوین از سال ۸۸ به بعد و با ارزیابی برنامه سه سال اول اجرا خواهد کرد با همکاری مشاور انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال‌جاری به تصویب هیات‌مدیره و اعضای مجمع برسد.مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه این بانک با متنوع کردن فعالیت‌ها و حضور در حوزه‌های مختلف و بالا بردن حجم تسهیلات پرداختی، اثر کاهش نرخ سود را تا حدودی کنترل کرد، افزود:‌ تعداد مشتریان بانک در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ بیش از یک میلیون افزایش داشته است.

به عقیده وی گرایش بسته بانک مرکزی روی تولید، کارآفرینی و صادرات است.

وی معیار موسسه یورومانی در انتخاب موسسات بانکی برتر را شاخص‌های کمی مانند رشد درآمد و دارایی، مقایسه نسبت هزینه بردرآمد و بازگشت دارایی‌ها و شاخص کیفی‌ مانند ارتباطات موسسه از طریق کارگزاران خارجی، مشتریان و ... اعلام کرد.

ساعات کار شعب مراکز تجاری بانک اقتصاد نوین افزایش می‌یابد

با راه‌اندازی دو شعبه شهرک اکباتان و میدان پونک بانک اقتصاد نوین، دسترسی اهالی غرب و شمال غرب تهران به خدمات گسترده‌ترین بانک خصوصی کشور تسهیل شد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، دکتر مرتضی شهیدزاده معاون نظارت بانک اقتصاد نوین در حاشیه افتتاح شعبه پونک بانک اقتصاد نوین در جمع خبرنگاران گفت:‌با راه‌اندازی این دو شعبه تعداد شعب این بانک به ۱۸۲ رسید که براساس برنامه تعداد شعب بانک تا پایان سال به ۲۳۰ شعبه می‌رسد.وی افزود: بانک اقتصاد نوین به‌عنوان بانک نوگرا در کنار گسترش شبکه شعب خدماتی متنوعی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که موبایل بنکینگ، تلفن بنکینگ و اینترنت‌بنکینگ از جمله این خدمات هستند.معاون نظارت بانک اقتصاد نوین در ادامه به افزایش ساعت کار شعب واقع در مراکز تجاری اشاره کرد و گفت: به زودی شعبی که در مراکز تجاری واقع شده‌اند تا ساعت ۲۱ مفتوح خواهند بود که این خدمت رضایتمندی مشتریان را دوچندان می‌کند.

وی افزود: شعب بانک اقتصاد نوین به فراخور نیاز مشتریان خدمات ارائه می‌کنند، به عنوان مثال شعبه میدان تره‌بار مرکزی بانک اقتصاد نوین به فراخور نیاز فعالان این مرکز از ساعت دو بامداد آغاز به کار می‌کند.براساس این گزارش شعبه شهرک اکباتان بانک اقتصاد نوین واقع در شهرک اکباتان، فاز یک، روبه‌روی بیمارستان صارم، ورودی A۰۵، بازارچه سوپر ۱۱، جنب قنادی صدف آماده ارائه خدمت به اهالی و کسبه این منطقه است. شعبه میدان پونک بانک اقتصاد نوین نیز به آدرس میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان آمده ارائه خدمت به مشتریان است.