هیات خط مشی بانک مرکزی ژاپن به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا نرخ بهره بانکی کوتاه مدت در این کشور را بار دیگر در سطح ۵/۰درصد و بدون تغییر نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری کیودو‌، اعضای هیات خط مشی بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست دو روزه خود، به اتفاق آرا و به دنبال رشد اقتصادی کند در این کشور، تصمیم گرفت تا نرخ بهره بانکی را بدون تغییر نگه دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از کیودو‌، این تصمیم بانک مرکزی ژاپن به دنبال افزایش ترس از بروز تورم و در پی چشم اندازهای بد ناشی از روند کند رشد اقتصادی‌، بی رونقی سرمایه و هزینه‌های مصرفی در این کشور اتخاذ شده است‌.

این گزارش می‌افزاید: بهای عمده فروشی کالاها در ماه گذشته میلادی (می‌) با افزایش ۴/۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل‌، برای نخستین بار در بیش از ۲۷ سال گذشته با روند رو به رشدی روبه‌رو شد.

این در حالی است که براساس گزارش اخیر دولت ژاپن‌، تاکید شده است که رشد اقتصادی بلند مدت این کشور پس از جنگ جهانی‌، احتمالا خاتمه یابد.

ماساآکی شیراکاوا رییس بانک مرکزی ژاپن‌، پیش از این نیز در گفت و گو با خبرنگاران‌، گفته است که علامت‌هایی در خصوص روند کند اقتصادی در این کشور مشاهده می‌شود.

شیراکاوا‌، افزود: رکود در رشد اقتصادی شرکت‌های ژاپنی‌، تولید محصولات و همچنین سرمایه‌گذاری‌های ثابت از جمله علامت‌های این روند کند اقتصادی در ژاپن است‌.

وی‌، اضافه کرد: ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی به دنبال ادامه بی ثباتی در بازارهای مالی جهان و همچنین اقتصاد آمریکا همچنان باقی مانده است‌.

بر اساس گزارشی که پیش از این از سوی بانک مرکزی ژاپن منتشر شد‌، روند کند رشد اقتصادی ژاپن از جمله به دلیل افزایش مواد اولیه و نیز نفت خام در بازارهای جهانی اعلام شده است‌.