مجمع عمومی عادی سالانه بیمه نوین در اتاق بازرگانی ایران برگزار و صورت‌های سال مالی منتهی به اسفند سال ۸۶ مورد تصویب صاحبان سهام قرار گرفت. دکتر عباس‌زادگان، مدیرعامل بیمه نوین EPS سال ۸۶ را معادل ۲۷۹ ریال اعلام و به ازای هر سهم ۲۰۰ریال سود تقسیم کرد.

او EPS سال ۸۷ را ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به مصوبات سرمایه شرکت‌های بیمه برای امور بیمه گری باید ۲۸‌میلیارد تومان و اخذ مجوز قبول اتکایی ۴۰میلیارد تومان باشد در حالی که سرمایه بیمه نوین تنها ۱۴میلیارد تومان است.به گفته او بیمه نوین تا پایان آذرماه امسال فرصت دارد تا با افزایش سرمایه، سرمایه خود را حداقل به ۲۸‌میلیارد تومان برساند. عباس‌زادگان در خصوص ویژگی‌های پرتفوی این شرکت گفت: پرتفوى بیمه نوین براى سال ۸۱، ۳۶۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که براساس برنامه راهبردى ۵ساله، براى هر سال پیش‌بینى رشد ۱۰۰‌درصدى پرتفوى را در دستور کار شرکت قرار داده‌ایم. عباس‌زادگان با اعلام ضریب خسارت ۴۰‌درصدى براى این شرکت در سال ۸۶ اظهار داشت: سعى ما بر این است که نرخ حق بیمه شرکت‌ها و واحدهاى تولیدى را هر سال کاهش دهیم و این کار از طریق کم کردن هزینه‌هاى بالاسرى و همچنین افزایش کیفیت‌ ایمنى در شرکت‌ها و کارخانه‌ها امکان‌پذیر است.وى ادامه داد: در تلاشیم با کاهش ضریب خسارت یا اصطلاحا کنترل ریسک، کیفیت ‌ایمنى را در واحدهاى زیر پوشش افزایش دهیم و ارائه چنین خدمتى را از اصلى‌ترین وظایف یک بیمه‌گر می‌دانیم.

مدیر عامل شرکت بیمه نوین در خصوص میزان بیمه‌نامه‌هاى فروخته شده توسط این شرکت گفت: در سال گذشته ۵/۱۹۲‌میلیارد ریال فروش داشته‌ایم که از این میزان ۱۶۷‌میلیارد ریال آن مربوط به فروش سال ۸۶ و ۸/۲۴‌میلیارد ریال آن به سال‌هاى آینده اختصاص داشته است.وى افزود: از ۴۰‌هزار بیمه‌نامه‌اى که در سال گذشته به فروش رسانده‌ایم ۳۵‌هزار بیمه‌نامه به بیمه اموال، ۳‌هزار بیمه‌نامه به بیمه اشخاص و ۱۲۴۰ بیمه‌نامه مربوط به بیمه‌هاى مسوولیت و مهندسى بوده است.

عباس‌زادگان ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۵۵‌میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده‌ایم که از این مقدار۴۱،‌ میلیارد ریال آن به بیمه اموال اختصاص داشته است که ۷۳‌درصد آن به خسارت‌هاى پرداختى بابت اتومبیل و ثالث مربوط بوده است.مدیر عامل شرکت بیمه نوین در ادامه از افزایش تعداد نمایندگى‌هاى فروش این شرکت از ۱۲۳ نمایند به ۴۵۰ نماینده تا پایان سال خبر داد.وى ادامه داد: این شرکت در سال گذشته با تقسیم‌بندى‌هاى لازم، ۹ منطقه بیمه‌اى در کشور راه‌اندازى کردیم که امیدواریم تا پایان مرداد ماه بتوانیم در کل کشور شعبه تاسیس کنیم.