گروه بازارپول- بهای طلا روز گذشته افت ۱۸دلاری روز جمعه را جبران کرد و با صعود تقریبا ۱۷دلاری خود، نرخ ۹۰/۸۸۶دلار را در عرضه بهای آنی فروش پایان هفته ثبت کرد.

در مقابل بهای سکه بهار آزادی و سکه طرح قدیم هر یک ۲هزار تومان کاهش یافت. نیم‌سکه ۱۰۶هزار تومان و ربع سکه ۵۵هزار تومان به مشتریان عرضه شدند.

رشد روز گذشته بهای طلا به دلیل افزایش بهای نفت و رشد نرخ برابری یورو و پوند انگلیس در مقابل دلار آمریکا بوده است. بهای نفت خام روز گذشته ۳/۱درصد رشد داشت و نرخ برابری یورو و پوند در مقابل دلار آمریکا با هر یک به ۰۰۵۳/۰واحد رشد به ترتیب به ۵۵۵۴/۱ و ۹۸۲۰/۱ رسیدند. دلار آمریکا در عین حال با رسیدن به برابری ۴۹/۱۰۵ در مقابل ین ژاپن ۲/۰واحد بر این نرخ افزوده است.

در بازار ارز داخل، یورو ۵تومان ارزان شد، اما پوند انگلیس ۱۰تومان بر قیمت خود افزود. دلار آمریکا در عین حال یک تومان ارزان شد.

بهای طلا نسبت به ۳۰روز گذشته ۵۰/۹دلار افزایش داشته که ۰۸/۱درصد رشد نشان می‌دهد. نسبت به ۳۶۵روز گذشته نیز ۶۱/۳۵درصد رشد داشته که بیش از ۲۳۲ دلار افزایش داشته است. افت ارزش دلار طی ۴۸ساعت گذشته به دلیل افت شدید شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آلمان و افت بهای نفت و رشد برابری دلار در مقابل ارزهای عمده بوده است.