شعبه صرافی بانک اقتصاد نوین در بلوار آفریقا افتتاح شد

گروه بازار پول - شعبه صرافی شرکت خدمات ارزی بانک اقتصاد نوین با حضور عضو هیات مدیره این بانک و تنی چند از مدیران، روزگذشته در بلوار آفریقا افتتاح شد.

یزدخواستی، عضو هیات مدیره بانک اقتصاد نوین در این مراسم ضمن یادآوری سیاست‌های ارزی بانک مرکزی که در سال ۸۱ صرافی‌ها را مکمل سیستم بانکی معرفی کرد، گفت: طبق مقررات بانک مرکزی ۷۰درصد سرمایه صرافی باید متعلق به بانک دولتی یا خصوصی باشد و بانک اقتصاد نوین نیز در پایان سال ۸۵ مجوز تاسیس شرکت خدمات ارزی و صرافی خود را از بانک مرکزی اخذ کرد.

او با بیان اینکه شرکت یاد شده فعالیتش را از نیمه دوم سال ۸۵ آغاز کرد، افزود: طی این مدت توانست فعالیت‌های خوبی در راستای خدمات ارزی به مشتریان انجام دهد و اکنون توان حواله وجوه به هر نقطه از دنیا را دارد.

به‌گفته یزدخواستی، بانک اقتصاد نوین از طریق شعبه خود در عراق و کیش و همچنین صرافی‌های امارات به مشتریان خود که تبادلات ارزی دارند، سرویس می‌دهد.او با عنوان اینکه شرکت خدمات ارزی و صرافی تاکنون در ساختمان مرکزی بانک فعالیت داشته، گفت: این شعبه از امروز آماده سرویس‌دهی به مشتریان است.

بهرام کرکی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک اقتصاد نوین نیز با یادآوری اینکه صرافی مذکور فعالیت خوبی در سال ۸۶ داشته است، گفت: مجوز تاسیس این شعبه نیز به خاطر سودآوری شرکت صرافی اعطا شده است.کرکی افزود: حجم عملیات شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک اقتصاد نوین در سال ۸۶ معادل ۲۶۳ هزار میلیارد ریال بود که جزو صرافی‌های رده بالای بانک مرکزی قرار گرفت.او با بیان اینکه تفکر شرکت توسعه فعالیت‌های الکترونیکی و پرداخت نقدی است، گفت: یکی از برنامه‌های شعبه خرید ارز به شکل الکترونیکی و تحویل نقدی آن به مشتری است که تا پایان سال اجرایی می‌شود.

کرکی خاطرنشان کرد: صرافی بانک اقتصاد نوین مجوز توسعه فعالیت‌های برون مرزی را از بانک مرکزی دریافت کرده و اکنون در عراق، اربیل عراق، بغداد، قرقیزستان و امارات خدمات ارزی ارائه می‌دهد.او گفت: نمایندگان صرافی بانک اقتصاد نوین تا پایان خردادماه امسال فعالیت خود را در برخی از کشورهای اروپایی آغاز می‌کنند و راه‌اندازی باجه نمایندگی در‌ آمریکا در دست مطالعه است.

کرکی افزود: نگاه شعبه صرافی سرعت، دقت و امانت است و با سیاست توسعه فعالیت‌های بین‌المللی کار خود را آغاز کرد.

او همچنین از راه‌اندازی سیستم سویفت در شعبه صرافی بانک اقتصاد نوین خبر داد و گفت: به‌منظور سرویس آن‌تایم به مشتریان شعبه به‌زودی به سیستم سویفت تجهیز می‌شود و مشتری پس از چند دقیقه رسید خرید خود را دریافت می‌کند.