دنیای اقتصاد- بنا به مصوبه مجمع عمومی مشترک بانک‌ها، همه بانک‌های کشور ملزم شدند همراه با شرکت‌های زیرمجموعه خود کلیه املاک، زمین‌ها و ساختمان‌های خود را حداکثر تا اول آذر سال‌جاری به فروش رسانده و املاک باقیمانده را به تایید وزارت اقتصاد برسانند. بانک‌ها ملزم به فروش کلیه ساختمان‌ها و زمین‌های مازاد خود شدند

مجمع عمومی بانک‌ها در راستای صرفه‌جویی، همه بانک‌های کشور را ملزم کرد کلیه املاک، زمین‌ها و ساختمان‌های مازاد خود را حداکثر تا اول آذر ماه سال جاری بفروشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع عمومی بانک‌ها در جلسه اواخر اردیبهشت ماه خود، مصوب کرد که بانک‌ها موظفند کلیه املاک، زمین‌ها و ساختمان‌های مازاد خود را با رعایت آیین‌نامه واگذاری اموال مازاد، حداکثر تا اول آذر ماه سال جاری طبق برنامه زمان‌بندی شده مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی به فروش برسانند. املاک، زمین‌ها و ساختمان‌های مورد نیاز بانک‌ به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید. بر اساس این مصوبه، ساختمان‌های غیراداری شرکت‌هایی که بیش از نصف سهام آن را بانک‌ها در اختیار داشته و توانایی هدایت سیاست‌های مالی و عملیاتی آن را دارند نیز باید تا اول آذر ماه به فروش برسد. بانک‌ها حتی در شرکت‌هایی که دارای سهام کنترلی نیستند نیز مکلف شده‌اند متناسب با میزان سهام خود، ساختمان‌های مازاد را به فروش برسانند.

در دیگر تصمیم مجمع عمومی بانک‌ها نیز تصویب شد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها از تاریخ ابلاغ این مصوبه مجاز به خرید املاک و مستغلات به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم نیستند و فقط موارد استثنا به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید. این تصمیم در راستای سیاست دولت برای صرفه‌جویی در بیت‌المال و کاهش هزینه‌های جاری اتخاذ شده است.