گروه بازار پول- معاون امور بین‌الملل بانک پارسیان در گفت‌و‌گویی بانک پارسیان را یکی از خوشنام‌ترین بانک‌های کشور در زمینه اعتبارات اسنادی و مبادلات بانکی با بانک‌های خارجی دانست و تصریح کرد: خوش‌حسابی و ارائه خدمات مطلوب و سریع به مشتریان، زمینه‌ساز این موفقیت بزرگ بوده و باید تلاش کنیم که این نام نیک و این جایگاه را حفظ کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پارسیان، مهاجری با اشاره به روند رو به رشد حجم اعتبارات اسنادی بانک پارسیان گفت: در سال ۸۶ قریب به ۲میلیارد دلار گشایش اعتبارات و بروات داشته‌ایم و هدف ما در سال جاری رسیدن به مرز ۴میلیارد دلار اعتبارات اسنادی است.

وی با اشاره به شرایط و زمینه‌های مساعد موجود برای دستیابی به این هدف تصریح کرد: در حال حاضر کلیه اعتباراتی که در بانک پارسیان گشوده می‌شود در اکثر کشورها به سهولت پذیرفته می‌شود و اسناد مربوط به آن بدون هیچ مشکلی ارائه و معامله می‌شوند.

مهاجری سپس به استقبال روزافزون مشتریان از خدمات ارزی و اعتبارات اسنادی بانک پارسیان اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال روز‌افزون مشتریان از این گونه خدمات، در سال ۸۷ تعداد شعب ارائه‌دهنده خدمات ارزی و اعتبارات اسنادی از ۱۸ شعبه به ۵۰ شعبه افزایش خواهد یافت.

معاون امور بین‌الملل بانک‌ پارسیان همچنین افزود: بانک پارسیان در حال حاضر در زمینه خدمات ریالی مورد وثوق و اعتماد روزافزون مشتریان ارجمند است و ما تلاش خواهیم کرد که جایگاه بانک را به لحاظ خدمات ارزی و اعتبارات اسنادی نیز به موازات همان میزان اعتماد و استقبال ارتقا بخشیم.

وی در این گفت‌و‌گو از اشتیاق روز‌افزون بانک‌های خارجی برای دریافت اعتبارات اسنادی بانک پارسیان خبر داد و گفت: بانک‌های خارجی بسیاری که همکاری با بانک‌ پارسیان را تجربه کرده‌اند، بسیار مایلند که حجم همکاری‌های خود را با این بانک افزایش دهند و این مزیت نسبی بسیار خوبی است که هم‌اکنون بانک از آن برخوردار است.

معاون امور بین‌الملل بانک پارسیان در همین چارچوب از چند بانک اروپایی و چند بانک آسیایی که خواستار تعامل بیشتر و گسترش روابط با بانک پارسیان هستند، نام برد.

مهاجری سپس ضمن تشریح برخی اقدامات صورت گرفته برای افتتاح شعب و گسترش ارتباطات و همکاری با بانک‌های خارجی در راستای توسعه بین‌المللی بانک‌ و ارائه خدمات جدید تصریح کرد: وجهه مطلوب و قابل اعتماد بانک پارسیان در کنار حجم قابل توجه معاملات با بانک‌های خارجی زمینه‌ساز مناسبی را برای فعالیت و حضور ما در بسیاری از کشورها فراهم کرده است و برای اجرایی کردن این خواست که از اهداف اساسی بانک پارسیان است، گام‌های مثبت و سازنده‌ای برداشته شده است.

وی در همین چارچوب به پیشرفت‌ها و توافقات حاصل شده در مسیر افتتاح شعب بانک پارسیان در برخی کشورها اشاره و ابراز امیدواری کرد که بانک پارسیان بتواند در آینده‌ای نه چندان دور از طریق شعب خود در این کشورها ارائه خدمات به مشتریان را آغاز کند.

مهاجری زائر کارت پارسیان و کارت بین‌المللی را دو نمونه موفق از تعامل بانک پارسیان با بانک‌های خارجی به‌رغم شرایط موجود ارزیابی کرد و اظهار داشت: کارت بین‌المللی پارسیان هم‌اکنون در کشور امارات متحده عربی قابل استفاده است؛ اما با مذاکرات به عمل آمده با یکی از بانک‌های اروپایی امیدواریم به زودی در کشورهای فراتر از منطقه هم قابل استفاده باشد.