«فارسیت اهواز» 25تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد
شرکت فارسیت اهواز مبلغ 25تومان سود به ازای هر سهم میان سهامداران خود تقسیم کرد.

در مجمع این شرکت که روز گذشته با حضور ۱۲/۹۱درصدی سهامداران شرکت تشکیل شد، توکل به نمایندگی از سیمان فارس و خوزستان رییس مجمع، علیزاده و گودرزی ناظران بودند و مهندس کمال صدیقی؛ مدیرعامل شرکت هم دبیری جلسه را برعهده داشت. بعد از قرائت گزارش هیات‌مدیره از سوی مدیرعامل شرکت و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های سود و زیان منتهی به اسفندماه سال مالی ۸۶ مورد تصویب حاضران قرار گرفت. در ادامه مقرر شد که مبلغ ۲۵تومان سود به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود. موسسه حسابرسی دایا رایان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و مبلغ ۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان هم به عنوان پاداش هیات‌مدیره تعیین شد. در این جلسه سهامداران شرکت پس از استماع گزارش هیات مدیره، عملکرد مناسب شرکت را در سال ۸۶ نسبت به سال‌های قبل مورد تشویق قرار دادند. از این رو فارسیت اهواز امسال سهامداران خود را راضی کرد.
تاریخچه فعالیت شرکت
شرکت فارسیت اهواز (سهامی عام) در تاریخچه پنجم مردادماه ۱۳۷۰ تحت‌شماره ۸۴۷۲۴ با نام اولیه شرکت محصولات بتنی فارس و خوزستان در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. در۳۰ آبان ۱۳۷۴ کارخانه فارسیت اهواز به عنوان یکی از کارخانه‌های تابعه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان و براساس مصوبه هیات‌مدیره این شرکت به شرکت محصولات بتنی فارس و خوزستان واگذار شد.
براساس تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران در 24 آبان 1374 نام شرکت به شرکت فارسیت اهواز (سهامی خاص) تغییر و براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در 14مهرماه 1375 شکل قانونی شرکت از سهامی خاص به عام تغییر یافته و نیز پایان سال‌مالی شرکت از سی‌ام آبان‌ماه هر سال به سی‌ام مهرماه (براساس تصویب مجمع عمومی 19اسفند 1374) تغییر یافت. در تاریخ 28 مهرماه 1376 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده و همچنین براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام 12 شهریور 1385، شروع سال‌مالی شرکت از اول آبان‌ماه هر سال به اول فروردین‌ماه هر سال تغییر یافت. مرکز اصلی و کارخانه شرکت واقع در اهواز کیلومتر 9 جاده خرمشهر است.
فعالیت اصلی شرکت
موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه تولید مصالح ساختمانی آزبست سیمان و محصولات بتنی از قبیل لوله آزبستی و مانشون، ورق آزبستی، لوله و نیم‌لوله، قطعات بتنی و سایر محصولات بتنی و آزبست، تولید لوله‌های پلی‌اتیلن و پروپیلن و اتصالات آن، خرید و فروش، واردات و صادرات کالاهای مجاز مرتبط (مواد اولیه، لوازم و قطعات یدکی، ماشین‌آلات، محصولات نیم‌ساخته و ساخته‌شده)، مشاوره و خدمات بازرگانی و خرید‌و‌فروش و اداره انواع کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی مشابه - دریافت وام و تسهیلات مالی و اعتباری اعم از ریالی و ارزی، سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها، صدور و معاملات اوراق مشارکت است.