گروه بازار پول- مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: این بانک از دیرباز به عنوان یکی از بانک‌های فعال در زمینه پتروشیمی مطرح بوده است و هم‌اکنون نیز خود را برای پاسخگویی به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در این بخش آماده می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک، دکتر علی دیواندری در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان این نکته که براساس پیش‌بینی‌ها، میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت تا سال ۲۰۱۵، از ۹/۵میلیارد دلار کنونی به ۲۰میلیارد دلار افزایش می‌یابد، ادامه داد:‌ در عین حال ظرفیت تولید کشور نیز از ۳۵میلیون تن کنونی به ۱۰۰میلیون تن در سال خواهد رسید. وی اضافه کرد: این حجم سرمایه‌گذاری به اضافه سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در بخش‌های نفت و گاز انجام خواهد شد باید از طریق یک شبکه بانکی قدرتمند که ارائه‌دهنده خدمات مالی حرفه‌ای است پشتیبانی شود تا به سرانجام برسد.

مدیرعامل بانک ملت، چالش بزرگ صنعت پتروشیمی کشور را تامین مالی و سرمایه‌گذاری به ویژه در مورد پروژه‌های بزرگ عنوان کرد و افزود: این بانک با داشتن امکانات عالی مناسب و دارا بودن حدود دو هزار شعبه در داخل و خارج کشور، تاکنون نقش مهمی در انجام امور بانکی و مالی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایفا کرده است.

وی به سهم ۲۲درصدی بانک ملت از بازار بانک‌های تجاری کشور اشاره کرد و افزود: سهم این بانک از تجارت خارجی کشور نیز به ۳۰درصد می‌رسد و عملکرد سال گذشته آن نشان می‌دهد که با ۶/۳۳درصد رشد جذب منابع و امکانات مالی، بالاترین نرخ رشد را در بین بانک‌های تجاری کشور داشته است. دکتر دیواندری با اشاره به پیشرفت‌های این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک و کارت‌های بانکی، برنامه تجدید ساختار، ساختاردهی مجدد شعب و توسعه بانکداری متمرکز را در اولویت برنامه‌های در دست اقدام بانک ملت خواند و اظهار داشت: این بانک تاکنون در ۲۴ پروژه مربوط به صنایع پتروشیمی مشارکت داشته و از طریق جذب سرمایه خارجی و عاملیت آن، انتشار اوراق مشارکت، عاملیت حساب ذخیره ارزی و ارائه خدمات به پیمانکاران، در جهت پاسخگویی به نیازهای مالی این بخش تلاش کرده است. وی تمرکز در بخش انرژی را استراتژی اصلی بانک ملت خواند و تاکید کرد: تشکیل دپارتمان انرژی با چشم‌انداز تبدیل شدن به یک نقش‌آفرین در بازار انرژی در همین راستا صورت گرفته است.