EPS بانک صادرات بالاتر از بانک ملت استEPS بانک صادرات بالاتر از بانک ملت است

لیلا اکبرپور -۱۴هزار باجه بانک صادرات ایران بزرگ‌ترین شبکه onTime خاورمیانه را تشکیل داد.

دکتر حمید برهانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران روز گذشته از اتصال ۳هزار و ۲۷۱شعبه بانک صادرات ایران به سیستم پردازش هوشمند رایانه‌ای (سپهر) خبر داد و گفت: بانک صادرات ایران بیش از نیم‌قرن پیش با شعار حق با مشتری است، فعالیت خود را آغاز کرد و ظرف این سال‌ها در ارائه خدمات و سرویس‌های متنوع با تغییر و تحولات نیازهای مشتری همگام بود.

برهانی با یادآوری اینکه بانک صادرات ایران پیش از ابلاغ مصوبات هیات‌دولت و بانک مرکزی در راستای اجرای بانکداری الکترونیکی گام‌های موثری را در این عرصه برداشته بود، افزود: با توجه به توسعه تکنولوژی در دنیا و اجرای بانکداری مدرن تمام بانک‌ها باید خود را با سرعت تحولات همگام سازند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تعداد تراکنش بانک صادرات طی یک روز به ۵میلیون و ۶۰۰هزار تراکنش رسید، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰درصد حساب‌ها به سیستم سپهر منتقل و ۴۰درصد مابقی تا پایان سال جاری منتقل خواهد شد.

به گفته او، تعداد POSهای بانک صادرات ایران از ۴۰۰ دستگاه در سال ۸۵ به ۱۰۰هزار POS رسیده است و تا پایان سال‌جاری به ۲۰۰هزار دستگاه و ۳ سال آینده ۶رقمی خواهد شد.

برهانی بر کاهش مصرف روزانه اسکناس‌ به خاطر دوری از انتقال آلودگی‌ها، کاهش سفرهای درون‌شهری و کاهش هزینه دولت در چاپ و انتشار اسکناس تاکید کرد و گفت: اکنون بانک صادرات ایران یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه خودپرداز (ATM) ثابت و ۲۸دستگاه خودپرداز سیار دارد.

او تاکید کرد: استفاده از دستگاه خودپرداز تنها برای گرفتن اسکناس نیست و افراد می‌توانند انتقال وجوه و پرداخت قبوض را از این طریق انجام دهند.او ارتقای کیفیت سیستم بانک صادرات، راه‌اندازی موبایل بانکینگ و راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی را از اهداف سال‌جاری این بانک اعلام کرد و گفت: موبایل بانکینگ اکنون به صورت آزمایشی در حال اجرا است و در سال نوآوری و شکوفایی به عنوان خدمتی نو به مشتریان عرضه خواهد شد.

پاسخ به پرسش دنیای اقتصاد

آقای دکتر،روند خصوصی‌سازی در بانک صادرات ایران چگونه است؟

فرآیند خصوصی‌سازی بانک صادرات با جدیت پیش می‌رود و بخش عمده‌ای از شروط بورس اوراق بهادار تحقق یافته است. اوایل تیر ماه امسال نیز ۵درصد سهام اولیه بانک در بورس عرضه می‌شود و امید زیادی می‌رود تا پایان امسال سهام بیشتری عرضه شود.

شما به عرضه سهام بانک‌ها در موقع مقرر خوش‌بین هستید؟

فرآیند خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی امری بسیار حیاتی و مهم است و تاکید مقام معظم رهبری را به عنوان پشتوانه دارد و قطعا تحقق خواهد یافت، بدیهی است این عرضه باید به گونه‌ای باشد که ارزش افزوده هم برای بانک، صاحبان سهام و مشتریان حفظ شود.

EPS اعلام شده به بورس اوراق بهادار چقدر است؟

بعدا اعلام می‌کنم.

بانک ملت EPS را ۱۸ تومان اعلام کرده، آیا بانک صادرات می‌تواند چنین سودی را پیش‌بینی کند؟

ما سود بیشتری نسبت به ملتی‌ها اعلام کرده‌ایم.

تحقق می‌یابد؟

بانک صادرات ایران دارای شبکه قوی است و شعب خارجی فعال و سودآوری دارد و قطعا می‌تواند جزو بانک‌های خصوصی سودآور کشور باشد، بانک صادرات سال گذشته معادل ۱۰۰میلیون دلار از فعالیت شعب خارجی سود کسب کرد.

تمامی شعب بانک صادرات سپهری شدند

شعب گسترده‌ترین بانک کشور به صورت آنلاین به یکدیگر متصل شدند.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران ۳۲۷۱ شعبه این بانک در سراسر کشور در راستای تسهیل در ارائه خدمات بانکی و جلب رضایت مشتریان به سیستم پردازش هوشمند رایانه‌ای (سپهر) متصل شدند.

براساس این گزارش سیستم سپهر بانک صادرات برخوردار از جدیدترین فناوری بانکداری دنیا می‌باشد و مشتریان سپهری می‌توانند بدون هر گونه محدودیت زمانی و مکانی از کلیه شعب این بانک در سراسر کشور خدمات مورد انتظار خود را دریافت نمایند.

گفتنی است تنوع محصولات ارتقای کیفیت خدمات و سرعت بخشی در ارائه سرویس‌دهی همسویی با بانکداری بین‌الملل و تامین آسایش و رضایت مشتریان از جمله مزایای راه‌اندازی و تجهیز شعب بانک صادرات به سیستم سپهر است.

لازم به ذکر است با توجه به مزایای پرشمار سیستم سپهر، قریب به ۱۹میلیون حساب سپهری توسط مشتریان در شعب بانک صادرات ایران در اقصی نقاط کشور افتتاح شده است.