بزرگ‌ترین کنفرانس تجارت الکترونیک در منطقه خلیج‌فارس از بیست و هشتم اردیبهشت ماه به مدت ۳روز در امارات متحده عربی برگزار می‌شود. به گفته فرشید نوشادی، مشاور مدیرعامل بانک سامان در امور فن‌آوری، برگزار کنندگان این کنفرانس پس از بررسی عملکرد بانک‌های ایرانی در زمینه بسترسازی تجارت الکترونیک و بانکداری مدرن، از مقامات بانک سامان برای سخنرانی در این کنفرانس دعوت به عمل آورده‌اند. نوشادی خاطرنشان کرد: وی به نمایندگی از سوی بانک سامان در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد و در زمینه پتانسیل‌ بالای ایران در زمینه گسترش تجارت الکترونیک توضیحاتی را ارائه خواهد داد. مشاور مدیرعامل بانک سامان در امور فن‌آوری گفت: پیش از این تصور برخی از کشورهای جهان و به ویژه کشورهای خلیج‌فارس در مورد ایران این بود که بانک‌های کشور ما کاملا سنتی است و از بانکداری مدرن بازمانده است، اما در چند سال اخیر با پیشرفت‌هایی که در نظام بانکی ایران و به ویژه بانک‌های خصوصی صورت گرفته، کشورهای منطقه و دنیا دریافته‌اند که ایران در زمینه تجارت الکترونیک و بانکداری مدرن غول خفته‌ای است که در حال بیدار شدن است. نوشادی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در بانک‌های خصوصی کشور در زمینه بانکداری الکترونیکی صورت گرفته است، گفت: بانک سامان در این زمینه پیشرو است؛ به طوری که در رتبه‌بندی گوگل این بانک رتبه پنجم را کسب کرده است. به گفته نوشادی وجود بیش از ۲۰میلیون کارت بانکی در ایران برای خارجی‌ها موضوع قابل توجهی است که می‌تواند زمینه گسترش تجارت الکترونیک را فراهم کند.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰هزار کالا در پایگاه اینترنتی «باز ایران» به آدرس WWW.BAZIRAN.COM در معرض فروش قرار دارد و روزانه ۲ تا ۳هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.وی زمان راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی را ۵/۲ سال پیش اعلام کرد و افزود: بانک سامان به منظور گسترش تجارت الکترونیک در ایران، فناوری ایجاد فروشگاه‌های مجازی در فضای اینترنت را فراهم کرده و قصد دارد با فرهنگ سازی و آموزش زمینه استفاده از این امکان اینترنتی را برای همه فراهم کند.به گفته مشاور مدیرعامل بانک سامان از روز سه‌شنبه گذشته امکان راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی در فضای اینترنت توسط بانک سامان فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی WWW.BAZIRAN.COM بدون پرداخت وجهی صاحب یک فروشگاه مجازی شوند و محصولات مورد نظر خود را در معرض فروش قرار دهند.

نوشادی خاطر نشان کرد: تمام دارندگان کارت بانک سامان می‌توانند از طریق شبکه شتاب از این فروشگاه‌های مجازی خرید کنند.

مشاور مدیرعامل بانک سامان در امور فناوری گفت: در حال حاضر تعداد استفاده کنندگان از خدمات اینترنت در ایران افزایش یافته و کشور ما می‌تواند با پتانسیل‌های قابل توجهی که دارد، در تجارت الکترونیک حرف اول را در منطقه بزند.نوشادی گفت: آنچه من به عنوان نماینده بانک سامان و یک شهروند ایرانی در کنفرانس تجارت الکترونیک دبی مطرح خواهم کرد، این است که ایران در حال تبدیل شدن به یک قطب تجارت الکترونیک در منطقه خلیج‌فارس است.