طرح «پرداخت خسارت سیار» بیمه ایران رسمی شد

سردار رویانیان :نقش بیمه در حوزه‌های حمل‌و‌نقل و ترافیک طی سال ۸۶ ارزشمندتر از هر زمانی بود

لیلا اکبرپور - طرح پرداخت خسارت سیار در محل تصادف با پشت سر گذاشتن دوره آزمایشی خود از روز گذشته وارد مرحله رسمی شد. طرح پرداخت خسارت سیار در صحنه تصادفات با حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، مدیرعامل بیمه ایران و مدیران اجرایی پلیس و بیمه در طرح یاد شده در مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر در شهرک آزمایش آغاز شد. سردار رویانیان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در این نشست ضمن یادآوری تعامل خوب راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه، گفت: در سال نوآوری و شکوفایی بیمه ایران موجب تحول اساسی در صنعت بیمه کشور شد.

او افزود: نقش بیمه در حوزه‌های حمل‌و‌نقل و ترافیک طی سال ۸۶ ارزشمندتر از هر زمانی بود.

رویانیان با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های بیمه به نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پرداخت این مبلغ موجب تقویت بنیه پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای مقابله با حوادث رانندگی شد.

او ادامه داد: در پی مصوبه هیات دولت نیز در سال جاری صنعت بیمه ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به راهنمایی و رانندگی پرداخت می‌کند که سهم بیمه ایران از این رقم قابل توجه است.( توجه:بر اساس بودجه سال ۸۶ بیمه‌گران ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان را به نیروی انتظامی پرداخت کردند.)

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، شرکت بیمه ایران را موجب شکوفایی صنعت بیمه دانست و گفت: همکاری بیمه و پلیس موجب افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات شد، به طوری که در سال ۸۶ هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی تصادفات کاهش پیدا کرد.

رویانیان با یادآوری ابلاغ ۱۰ فرمان رییس‌جمهوری مبنی بر نوآوری و توسعه صنعت بیمه کشوری، گفت: پرداخت خسارت در محل تصادف امری بی‌نظیر است و خدمت‌رسانی به مردم از آرزوهای پلیس بود که برآورده شد. او از استقرار خودروهای استیشن مجهز به سیستم‌های الکترونیکی و متصل به مرکز داده‌های بیمه ایران به عنوان طرحی نو در پرداخت خسارت نام برد و گفت: پلیس برای تصادفات با میزان خسارت کمتر از ۵۰۰ هزار تومان مامور نمی‌فرستد و تنها کارشناسان بیمه ایران در محل حاضر هستند که بر اساس گفته مدیرعامل این شرکت ظرف ۲۰ روز آینده تعداد خودروهای پرداخت خسارت سیار افزایش می‌یابد.

۲۵۰۰ خسارت پرداختی در محل

سیدجواد سهامیان‌مقدم مدیرعامل بیمه ایران نیز در این خصوص گفت: از زمان اجرای طرح پرداخت خسارت سیار در محل تصادفات تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد خسارت در محل پرداخت شده است.

سهامیان با یادآوری اینکه از امروز (روز گذشته) طرح آزمایشی پرداخت خسارت سیار تمام و مرحله رسمی آن آغاز شد، افزود: در طرح مذکور با اعلام تصادف به پلیس ۱۱۰ تهران، کارشناسان بیمه ایران نیز در محل حاضر و پس از وارد کردن اطلاعات کارت خودرو مقصر به مرکز داده‌های بیمه ایران شرایط بیمه‌نامه را ارزیابی و خسارت را ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: خسارت کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در محل پرداخت می‌شود، اما خسارات کمتر از ۵۰۰ هزار تومان چک خود را از کارشناسان دریافت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: طرح پرداخت خسارت سیار در صحنه تصادفات تا پایان سال جاری در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

سهامیان گفت: اکنون بیش از ۳۰ اکیپ پرداخت خسارت سیار در سطح استان تهران و کرج فعالیت دارند که به زودی ۴۰ اکیپ دیگر به جمع آنان اضافه می‌شود.

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به پرسش دنیای‌اقتصاد مبنی بر اینکه در دنیای تجارت امروز فعالیت‌ها بر اساس پایه برد برد اجرا می‌شود آیا پرداخت خسارت در محل موجب اختلال در کار سایر شرکت‌های بیمه نمی‌شود، گفت: از آنجا که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اعلام کردند که بیمه ایران باید دولتی بماند، انتظار می‌رود این شرکت راهبر سایر بیمه‌گران باشد. او افزود: همچنین در اولین فرمان ریاست جمهوری بر ارائه خدمات نوین و مشتری‌مداری تاکید شده است که نتیجه مثبت آن نصیب بیمه‌گذاران خواهد شد.سهامیان خاطرنشان کرد: ارائه پرداخت خسارت در محل، سرویس جدیدی است که شرکت‌های بیمه باید آن را در دستور کار خود قرار دهند وگرنه مشتریان خود را نه تنها در رشته اتومبیل بلکه در سایر رشته‌ها از دست خواهند داد.

او یادآور شد: این طرح یکی از رقابت‌های بیمه ایران با سایر شرکت‌هاست و تمام شرکت‌ها باید در اجرای این طرح و کیفیت خدمات آن با یکدیگر رقابت کنند.