رقابت بانک‌ها با حاشیه سود ۳‌درصد با اینکه بسیار مشکل است، اما غیرممکن نیست و نیاز به خلاقیت بیشتر بانک‌ها دارد. «مجیدرضا داوری» مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگو با جامع نیوز بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا بانک‌ها حتی با حاشیه سود کمتر از ۳‌درصد هم رقابت می‌کنند و در این رابطه با هیچ مشکلی رو‌به‌رو نیستند. وی افزود: در کشور ما هم این مساله غیرممکن نیست و بانک‌ها می‌توانند با همین حاشیه سود ۳‌درصد هم رقابت کنند.

داوری خاطر نشان کرد: شاید رقابت کردن با چنین حاشیه سودی کمی مشکل باشد اما این مساله باعث می‌شود بانک‌ها برای رقابت کردن در ارائه خدمات خلاقیت‌های بیشتری از خود نشان دهند.

مدیرعامل بانک تجارت در خصوص سیاست‌هایی که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است، بیان کرد: گرچه اجرای برخی از موارد ممکن است کمی دشوار باشد اما قطعا به صلاح سیستم بانکی است و بانک‌ها در چنین شرایطی هم می‌توانند با یکدیگر رقابت سالم و خوبی داشته باشند.

داوری در پایان تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا، بانک‌ها براساس خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند، با هم رقابت می‌کنند، بنابراین بانک‌های کشور ما هم باید به همین سمت و سو گرایش پیدا کنند.